چگونه GZIP را در وردپرس فعال کنیم؟

وردپرس

 

سرعت بالای سایت از خواسته های اصلی هر تاجری است که برای کسب و کار خود یک وب سایت راه اندازی کرده است. هرچه سایت سریعتر باشد، تجربه کاربر آن بهتر خواهد بود که آن هم منجر به تبدیل کاربر به مشتری می شود. همچنین گوگل وب سایت هایی را که با سرعت بیشتری بارگیری می شوند، در نتایج جستجوی بالاتر قرار می دهد. این ها همه دلیل خوبی است که حتی یک میلی ثانیه هم سرعت سایت خود را بالا ببرید. یک روش خاص انجام این کار در سایت های وردپرسی، GZIP است. بهترین روش برای آپلود سریعتر صفحات وب سایت، کوچک کردن آنهاست و این کاری است که GZIP انجام می دهد. ما در این مطلب می خواهیم نحوه فعال کردن GZIP را در وردپرس به شما نشان دهیم. حتی اگر از قبل فشرده سازی تصاویر و سایر تنظیمات را انجام داده و سایت را بهینه کرده باشید، با این کار می توانید مطمئن شوید که صفحه وب سایت تان سریع بالا می آید.

GZIP چیست؟

GZIP یک روش فشرده سازی منبع باز است. این ابزار در پشت صحنه کار می کند تا کمترین حجم ممکن اطلاعات را برای بازدیدکنندگان سایت بفرستد. تعریف وب سایت اصلی این ابزار به این صورت ارائه شده است:

«gzip یک ابزار فشرده سازی داده تک فایلی است بدون اینکه اطلاعات اصلی را حذف کند یا در جریان کار وب سایت اختلالی ایجاد کند و فایل فشرده شده توسط این ابزار عموما پسوند .gz دارد.

gzip همچنین به فرمت داده های فشرده شده گفته می شود که توسط این ابزار مورد استفاده قرار می گیرد.»

گرچه این روزها همیشه تصور می کنیم که هر چیزی که نام g روی آن گذاشته شده، محصول گوگل است، ولی این یک مورد مبرا است. این ابزار دارای مجوز GNU است ، به همین دلیل است که نام اختصاری آن GZIP است و خوشبختانه کارش را خوب انجام می دهد؛ به همین دلیل لازم است وب سایت ها آن را فعال کنند. حتی اگر شما بهینه سازی تصاویر را انجام داده و کوچک سازی JS / CSS را اجرا می کنید، GZIP مدام اندازه فایل های وب سایت را به کوچکترین حد ممکن تبدیل می کند. این ابزار به فایل های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک کاری ندارد و روی تصاویر به صورت خاص تغییری ایجاد نمی کند، اما آن قسمت از اطلاعات را که فشرده می کند، به میزان قابل توجهی در سرعت سایت تاثیرگذار است.

GZIP، اساساً کد معنایی خوب و واضحی را که توسط انسان قابل خواندن است، می گیرد و آن را طوری یکدست می کند که فقط مرورگرها بتوانند بخوانند. این عملیات طوری نیست که توسعه دهندگان وب بتوانند آن را به صورت ملموس ببینند؛ زیرا پس از اینکه درخواست صورت می گیرد، عمل فشرده سازی در همان حین کار کردن وب سایت صورت می گیرد و اختلالی در بارگذاری محتوا یا لود سایت ایجاد نمی شود. بنابراین نگران نباشید که شاید نیاز پیدا کنید که وارد فایل های خود شوید و ببینید به هم ریخته هستند، چون این اتفاق نخواهد افتاد.

و اگر شما یک کاربر دیوی فارسی هستید که می خواهید سرعت سایت تان را بالا ببرید، GZIP تنها یکی از روش هایی است که به شما توصیه می کنیم.

آیا GZIP قبلاً در سایت وردپرس شما فعال شده است؟

گاهی اوقات لازم نیست GZIP را در وردپرس فعال کنید. ممکن است قبلاً از آن استفاده کرده باشید، ولی خودتان اطلاع نداشته باشید. اگر به GTMetrix یا تست سرعت Pingdom مراجعه کنید، می توانید ببینید که رتبه سایت شما در مورد فشرده سازی بخش های مختلف چند است. باید بتوانید چنین چیزی را در قسمت Enable Compression مشاهده کنید یا بخش دیگری که عنوان مشابهی دارد:

اگر فشرده سازی خودکار فعال نشده باشد، رتبه ضعیفی برای آن دریافت خواهید کرد که شبیه به این خواهد بود:

ولی اگر شما هم مثل ما هستید و حتی اگر تست سرعت شما نتیجه خوبی داشت، می خواهید چند بررسی همزمان اضافی انجام دهید و ببینید در سایت تان چه خبر است، همیشه می توانید از جستجوگر مخصوص GZIP استفاده کنید. Base64.guru پاسخی سریع است که به طور خاص به شما نشان می دهد چگونه و چرا GZIP فعال یا غیرفعال شده است.

چند دلیل وجود دارد که ممکن است GZIP را فعال کرده باشید و ندانید که چطور این اتفاق افتاده است. اولین مورد این است که شرکت میزبان تان ممکن است به طور خودکار GZIP را برای شما فعال کرده باشد. از آنجا که سرورها باید درخواست مرورگر را در مورد GZIP را تشخیص دهند، برخی از آن ها (مانند SiteGround) به طور خودکار الگوریتم ها را فعال می کنند.

همچنین ممکن است caching pluginوب سایت تان ابزار GZIP را فعال نگه دارد. به عنوان مثال اگر از WP Rocket استفاده می کنید، GZIP به طور پیش فرض فعال است. برای اطمینان می توانید فایل htaccess خود را بررسی کرده و از وجود قوانین مربوط به GZIP در آنجا مطمئن شوید.

مشاهده می کنید که کدهایی مانند #Gzip Compression و قانون mod_deflate فعال شده اند. در این مرحله نباید کار دیگری انجام شود. اگر هنوز بعد از تست سرعت وب سایت خود، پیامی مبنی بر فعال کردن GZIP دریافت می کنید ، با پشتیبانی شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید mod_deflate را برای سرور شما فعال کنند.

چگونه GZIP را در وردپرس فعال کنیم

احتمالاً ساده ترین راه برای فعال کردن GZIP در وردپرس این است که از یک افزونه/پلاگین استفاده کنید. اگر از WP Rocket یا پلاگین کشینگ ( caching plugin) دیگری برای بازنویسی استفاده نمی کنید، جای نگرانی نیست؛ در کوتاهترین زمان ممکن می توانید یک پلاگین مخصوص GZIP را نصب کنید. یکی از ساده ترین موارد، نصب WP Optimize است که می توانید آن را در بخش پلاگین ها در وب سایت WordPress.org پیدا کنید. بخاطر داشته باشید که WP Optimize یک افزونه عمومی وبسایت است، بنابراین اگر از قبل ابزاری مشابه آن را برای سایتتان فعال کرده باشید، ممکن است کار نکند. اگر قبلا پلاگین فشرده سازی را نصب کرده اید، بهتر است به خواندن این مطلب ادامه دهید، چون باز هم توصیه های کاربردی و مفیدی داریم.

پس از بارگیری و نصب ابزار، در داشبورد خود یک منوی WP Optimize پیدا خواهید کرد. به بخش Cache موجود در آن بروید تا گزینه GZIP Compression را مشاهده کنید.

و خوشبختانه این تنها چیزی است در این بخش وجود دارد و شما به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. بیشتر کاربران تیک سبزی را در کنار آن مشاهده می کنند که نشان می دهد به طور پیش فرض فعال است. فقط فعال کردن افزونه باقی می ماند. در غیر این صورت ، شما فقط کافی است دستورالعمل ها را دنبال خواهید کرد و سایت شما در کمترین زمان آن فایل ها را زیپ می کند. سایر افزونه های حافظه پنهان (کشینگ) نیز با این قابلیت ارائه می شوند، مانند W3 Total Cache. اما همه آنها به طور پیش فرض GZIP را فعال نمی کنند. این کار فقط شامل یک سری تنظیمات می شود که باید آن ها را بررسی کنید یا تغییر دهید.

علاوه بر این ، می توانید از یک افزونه/پلاگین مانند Enable GZIP Compression استفاده کنید تا اختصاصی فقط این کار را انجام دهد. ترجیحا فقط وقتی این تغییرات را انجام دهید که از قبل در سایت خود از یک پلاگین کشینگ دارید و نمی خواهید وقتی که کاربران به سرور شما درخواست می فرستند، با خطا مواجه شوند.

ختم کلام

بهترین مزیت GZIP این است که در مورد بسیاری از کاربران، به صورت پیشفرض در زیربنای سایت در حال انجام فشرده سازی هست و در کار سایت اختلالی ایجاد نمی کند. کاربر ممکن است در مورد آن اطلاعی نداشته باشد، اما به هر حال این ابزار کار خودش را انجام می دهد. اگر سایت شما با مشکل سرعت روبرو است، همیشه به نفع شماست که تنظیمات GZIP سایت خود را بررسی کنید. اگر ابزار و برنامه های مختلفی که روی سایت تان فعال هستند، پیامی فرستادند مبنی بر اینکه GZIP را فعال نکرده اید، نگران نباشید. فقط چند کلیک لازم است که پلاگین مناسب خود را فعال کنید و از آنجایی که به هر حال برای بهبود سرعت وردپرس به یک پلاگین caching نیاز دارید ، فعال کردن این ابزار ضرری که ندارد هیچ، خیلی هم برای سایت شما مفید است.

 

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم