راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

بازاریابی

 

بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز راهی روشن به شما نشان می دهند.

در این مقاله ، در باره اینکه استراتژی برند چیست و چه اهمیتی دارد صحبت خواهیم کرد. سپس ما به چهار نکته برای توسعه استراتژی برند خواهیم پرداخت.

درک دلیل ضرورت داشتن استراتژی برند برای بیزنیس شما

به عبارت ساده‌تر، استراتژی برند طرحی است که چگونه بیزینس شما تعریف خواهد کرد، خلق خواهد کرد و برند خود را با مشتریان به اشتراک خواهد گذاشت. این شامل تمام چیزهایی است که تجربه مشتری از شرکت شما را میسازد. مثل یک لوگوی قابل‌تشخیص و کیفیت محصولات و یا خدمات..

در حالی که یک استراتژی برند قوی به بهبود فروش ورونق کسی و کارتان کمک می‌کند اینها تنها مزایا نیستند. به عنوان مثال، استراتژی برند کمک میکند تا بیزینس خود را از رقابت دور کنید و مشتریان بیشتری را به مسیر خود بکشانید. هم چنین به کاهش ابهام در مورد برند شما کمک می‌کند و وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد.

همچنین منافع درونی برای بیزینس شما دارد. داشتن یک برنامه عملکردی شفاف درباره اینکه چگونه کسب‌وکار خود را بازاریابی خواهید کرد، شما و کارمندانتان را در یک مسیر قرار می‌دهد. یک مسیر روشن به تمامی شما کمک می‌کند تا هدفی در کار داشته باشید و بهره‌وری خود را افزایش دهید

چه در حال استارت یک بیزنس جدید باشید، چه در حال برند سازی برای بیزنس موجود خود، یک استراتژی شفاف برای استراتژِی برند الزامی است. با فکر و برنامه‌ریزی دقیق، کسب‌وکار شما می‌تواند به یک سطح جدید برسد.

1- نیاز ها و خواسته های مشتریانتان را در الویت قرار دهید.

گذشتن از ایده ای که درباره برند شماست، چشم انداز و ارزش های شماست دشوار خواهد بود به خصوص اگر کسب‌وکار خودتان را داشته باشید. در حقیقت برند های مشتری محور موفق‌تر هستند. اگر همیشه نگران این هستید که می خواهید بیزینس شما چه چیزی باشد ، ممکن است از چیزی که مشتریانتان به ان فکر می کنند غافل شوید – که این هم می‌تواند شما را به طور منفی تحت‌تاثیر قرار دهد.

برندهایی که بر خواسته و نیازهای مشتریانشان تمرکز دارند به احتمال بیشتر شاهد بازگشت مشتریان به صحنه هستند. وفاداری مشتری رمز است، از انجاییکه نگه داشتن مشتریان آسان‌تر از پیدا کردن مشتری های جدید است. به علاوه مشتریان وفادار می‌توانند با معرفی برند شما به دوستان خود به شکل رایگان برایتان تبلیغ کنند.

رابطه بخش عظیمی از ایجاد یک برند مشتری محور است. نشان دادن محتوای شخصی مشتریان به سرعت انها را با انچه می خواهند صمیمی می کند و این موضوع بیزینس شما را برایشان راحت‌تر می‌کند. این می‌تواند شامل محصولات تجارت الکترونیک پیشنهادی، نشان دادن پست‌های مرتبط در وبلاگ خود، و یا حتی استفاده از ads هدفمند باشد.

اگر شما هم به دنبال بهبود رابطه برند خود و مشتریانتان هستید، ممکن است نیاز به جمع اوری داده‌های مشتریان به منظور ایجاد استراتژی خود داشته باشید. ابزارهایی مانند Facebook Insightsو Google Analytics می‌توانند اطلاعات ارزشمندی درباره جمعیت شناسی و رفتار مشتری به شما بدهند. دانستن ارزش مشتریان تان به شما کمک می کند تا با خیال راحت به انها متوسل شوید.

2- انسجام را در سرتاسر برند خود حفظ کنید.

 

در کل، ناهماهنگی در برند شما برای مشتریان گیج‌کننده است. اگر از چندین لوگو مختلف استفاده می‌کنید، یا بسته‌بندی شما فاقد تم برجسته ایی باشد ، احتمال کمی وجود دارد تا در معرض دید مشتریان باشید. انسجام، قابلیت رویت برند شما را افزایش می‌دهد، که به نوبه خود منجر به سود بیشتر می‌شود.

با این حال، این ایده فراتر از عناصر بصری بیزینس شما گسترش می‌یابد. نگهداشتن تعهدی منسجم نسبت به مجموعه‌ای از ارزش‌ها نیز حائز اهمیت است. به عنوان مثال، اگر برند شما بر استفاده از مواد سازگار با محیط‌زیست برای تولید محصولات تاکید دارد، این به برند شما کمک می کند تا در صدر اخبار محیط زیستی بماند، در ایونت های ترویج تجارت سبز شرکت کند و یا حتی به یک سازمان خیریه مرتبط هدیه دهد.

هنگام تلاش برای حفظ ثبات برند، از محصولات تا اکانت فضای مجازیتان، مناطق زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. برای کمک به مدیریت همه آن‌ها، می‌توانید مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های برند یا همان brand guidelines ایجاد کنید. دستورالعمل‌های شما ممکن است شامل هر چیزی باشد از نوشتن پست‌های وبلاگ گرفته تا نحوه استفاده از لوگو .

توزیع دستورالعمل‌های برند برای تمام افراد درگیر در کسب‌وکار شما به حفظ همه در یک مسیر کمک می‌کند. با چند نفر از افراد مختلف که روی یک برند واحد کار می‌کنند، ایده‌های رقابتی به راحتی می‌توانند بوجود آیند و باعث ناهماهنگی در برند شوند. با این حال، اگر شما دستورالعمل‌های مشخصی درباره نحوه استفاده از لوگو داشته باشید، برند شما از انسجام بیشتری برخوردار خواهد شد/.

3- از احساسات مشتری بهره مند شوید.

اعمال نفوذ در احساسات مشتریان گامی بزرگ به سمت ایجاد وفاداری برند است و مزایا کلید موفقیت هستند. همان طور که قبلا گفتیم افرادی که به برند شما وفادار هستند به احتمال زیاد از بیزینس شما طرفداری و به رایگان انرا ارائه می کنند. همچنین به احتمال ماندنی شوند و دوباره جز مشتریان تکراری شما بشوند.

زمانی که به احساسات مشتریان دسترسی پیدا می‌کنید، اصالت خیلی زمان میبرد. از تعاملات خدمات مشتری به قسمت درباره ما در صفحه وب سایت شما، مهم است که مشتریان باور کنند که شما صادق هستید. یک لحن دوستانه در مشتریان احساس راحتی بیشتری ایجاد می کند و برند شما را در دسترس وقابل بیان نشان می دهد.

همچنین کلیدی است که خودتان را با ارزش‌های مشتریان تان تطبیق دهید. پیدا کردن دغدغه مشتریان و بالا کشیدن کسب‌وکار شما در کنار آن ایده ال ها ، می‌تواند به بالا بردن ارزش شما در چشم مشتریان کمک کند. اگر احساس کنند که شما به همان کارهایی که دغدغه انهاست توجه می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که ماندنی شوند.

حتی طراحی بسته‌بندی می‌تواند نقشی در بیرون کشیدن یک احساس خاص از مشتریان شما ایفا کند. تحقیقات نشان داده‌ که رنگ‌های مشخصی با احساسات مختلف مرتبط هستند. هنگام طراحی این که چگونه برند شما دیده خواهد شد، در نظر داشته باشید که چگونه انتخاب‌ طراحی می‌تواند احساسات مشتریان را برانگیزد.

4- برند رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

تحلیل رقابتی یک استراتژی تحقیقاتی است که برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف برند رقیب استفاده می شود، بنابراین می‌توانید یافته‌های بیزینس خود را بکار بگیرید. به عنوان مثال، شما می‌توانید تلاش کنید تا بیزینس خود در مناطقی که رقیب تان فاقد آن است رشد دهید تا مشتریانی را جذب کنید که ممکن است دنبال کیفیت باشند.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل رقابتی می‌تواند به شما مناطقی که کسب‌وکار شما می‌تواند بهبود یابد را نشان دهد. اگر میدانید که رقبای شما در چه چیزی عالی هستند، باید در آن مناطق عالی باشید تا رقیب باشید. همچنین می‌توانید برای الهام گرفتن برای منبع خودتان، بررسی کنید که مشتریان رقبای شما از کجا می‌آیند.

انجام یک آنالیز رقابتی کامل با تجربه رقابت به شیوه ی که مشتری انجام می دهد ،آغاز می‌شود. به این ترتیب، به وب سایت رقبای خود مراجعه کنید، کانال‌های فضای مجازی انها را چک کنید، و اگر تجارت خشت و ملات ( brick-and-mortar) داشته باشند، برای بازدید از آن‌ها استفاده کنید. کیفیت خدمات مشتریان و این که برند آن‌ها چه احساسی در شما ایجاد می کنند را در نظر داشته باشید.

در حالی که شاید کمی زمان بر باشد، انجام یک آنالیز عمیق از زبان رقبا و تصاویر می‌تواند چیزهای زیادی را برای شما روشن کند. شکل‌ها و رنگ‌ها را در لوگو و انواع تصاویری که انتخاب می‌کنند را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که چه مقدار از برندها در حال ترویج شدن هستند و محتوای نوشته شده آن‌ها چه شخصیتی دارد. اگر اینطور به نظر می‌رسد که برای رقبا کارساز است، می‌تواند برای شما هم باشد

نتیجه

یک استراتژی برند شفاف می‌تواند ابزاری قدرتمند برای بهبود موفقیت بیزینس شما باشد. یک برنامه روشن به شما و کارمندانتان درباره اینکه بیزینس شما چیست و چه مسیری دارد، اطمینان خواهد داد. به علاوه، ارزش‌هاو نقاط قوت خود را بهتر به مشتریان انتقال خواهید داد و آن‌ها را به سمت برند خود هدایت خواهید کرد.

 

در این مقاله، ما نگاهی انداختیم به این که یک استراتژی برند چیست و چرا برای کسب‌وکار شما حائز اهمیت است. همچنین نکاتی درباره نحوه ایجاد یک استراتژی برند محکم ارائه کرده‌ایم:

 

1-ابتدا نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را در نظر بگیرید

2-انسجام را درسرتاسر برند خود حفظ کنید.

3-از احساسات مشتری بهره مند شوید

4-برند رقبای خود را آنالیز کنید.

آیا سوالی در مورد ایجاد یک استراتژی برند دارید؟ در قسمت نظرات زیر سوال کنید!

 

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

اعتبار دامنه چیست؟ چرا به ان نیاز دارید و چطور میتوان انرا ایجاد کرد؟

اعتبار دامنه چیست؟ چرا به ان نیاز دارید و چطور میتوان انرا ایجاد کرد؟

  زمانی که نوبت به بهینه‌سازی موتور جستجو ( seo ) می رسد دانستن اینکه سایت شما چقدر خوب رتبه‌بندی شده و چگونه در مقابل سایت های مشابه سنجیده می شوند , مشکل است . " اعتبار دامنه " ( da ) یک معیار seo است که برای درک چگونگی عملکرد سایت تان در صفحات نتایج موتور...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم