7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

بازاریابی

 

اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را برای هر کسی که با آن تعامل دارد ، به زندگی می‌آورد .

صدای برند شمابه منظور نتیجه بخش بودن باید در تمامی پلتفرم ها سازگار باشد . زمانی که برندتان با مخاطبین شما در تعامل باشد باید همواره همان تجربه را انتقال بدهد . چه بر روی وب سایت شما , فضای مجازی , ویدئو , ایمیل , صوتی , و یا سایر موارد یک برند , صدای برند سازگار یک استراتژی مطلق برای برند شماست .

چگونه مطمئن شوید که برند شما سازگار است ؟ اول , بیایید درباره صدای برند صحبت کنیم . سپس , به شما نشان می‌دهیم که چگونه مشخص کنید که آیا برند شما سازگار است یا خیر؟

صدای برند چیست؟

در واقع ، صدای برند شما تضمین رسالت ، بینش و ارزش‌های بیزینس شماست . اگر یک برند شخصی هستید ، آن ویژگی‌ها نشان خواهند داد که شما به عنوان یک شخص ،چه کسی هستید . از طرف دیگر یک شرکت یا موسسه ممکن است پرسونای خود را برای کسب‌وکارش ایجاد کرده و سپس ارزش‌هایی را به آن اختصاص دهد .

چه ارزش‌های کسب‌وکار شما ریشه در یک فرد و یا یک پرسونا داشته باشد ، ان ارزش ها به طور طبیعی با لحن خاص ، صدا و احساس شروع به گرفتن می‌کنند . به عبارت دیگر ، صدای برند، شخصیت برند شما و تمام چیزهایی شامل آن است . این همان تاثیر کلی است که شما می‌خواهید در هر لحظه buyer’s journey.بر روی مخاطبین خود بگذارید .

در مورد برندهایی فکر کنید که در طول سال‌ها بر شما تاثیرگذار بوده اند . زمانی که با کمپین های بازاریابی شان تماس می‌گیرید و یا محصولاتشان را خریداری می کنید ، چه احساسی پیدا می کنید ؟ آیا آن برند سرگرم‌کننده و امیدبخش است ؟ آیا قلبتان را می شکند و شما را به اقدام کردن ترغیب می کند ؟ آیا به شما حس خاص و لاکچری بودن می دهد ؟

چرا صدای برند شما در بازاریابی اهمیت دارد

اهمیت صدای برند شما برای تلاش‌های بازاریابی تان در چیست؟ برای یک چیز، به شما در ایجاد و حفظ اعتماد با مخاطب هدف، کمک می‌کند. مخاطبین شما تمایل دارند برند شما را مانند یک دوست یا یک کارشناس قابل اعتماد بشناسند . از شما انتظار دارند که نوع خاص لحن ارتباطاتی را در بازاریابی خود ارائه دهید.

به صدای برند خود به عنوان یک کارکتر بیاندیشید. (شما لزوما مجبور نیستید یک شخصیت خوش شانس داشته باشید، اما بسیاری از برندها این کار را می کنند)اگر شما شخصیت را بشکنید، مخاطبین را گیج خواهید کرد و در از بین بردن اعتماد آن‌ها ریسک خواهید کرد. در نتیجه، برخی از اعضای مخاطبین شما ممکن است دور شوند. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که صدای شما سازگار است و اعضای شما همیشه می‌دانند که شما چه هستید.

نکاتی برای حفظ سازگاری صدای برند شما

می خواهید بدانید چگونه یک صدای برند سازگار و معتبر ایجاد کنید؟ در اینجا چند نکته برای ادامه کار آورده شده است.

1- در مورد رسالت، بینش و ارزش های خود شفاف باشید.

به عنوان یک برند ایا واقعا ً می‌دانید چه کسی هستید ؟ برای شروع به ساخت صدای برند خود , از رسالت , بینش و ارزش‌های خود آگاه شوید . چرا اینجا هستید؟ چه چیزی برای برند شما حائز اهمیت است ؟ قصد انجام چه کاری دارید؟

2- از خود سوال کنید که برند شما چه چیزی نیست

دانستن اینکه برند شما چه چیزی نیست به اندازه دانستن اینکه چه چیزی است اهمیت دارد. این به شما کمک می‌کند که صدای خود را بهتر تعریف کنید . لیستی از تمام ویژگی‌هایی که نمی‌خواهید با برند شما در ارتباط باشند اماده کرده و همزمان با توسعه صدای خود آن‌ها را در دسترس نگه دارید.

3- بدانید که با چه شخصی صحبت می کنید

ایا شناختی از مخاطبین هدف خود دارید؟ شناخت اینکه برند شما چه کسی را هدف قرار داده مرحله مهمی در جهت توسعه صدای برند شماست . اگر هنوز مشتری هدفتان را شناسایی نکرده اید , حالا وقت آن است .

4- تصمیم بگیرید که می‌خواهید مخاطبین خود هنگام تعامل با برندتان چه احساسی داشته باشند

میخواهید که مخاطبتان نسبت به برند شما چه احساسی داشته باشد ؟ آیا می‌خواهید آن‌ها را سرگرم کنید ؟ الهام بخش این باشید که حقایق ناخوشایند را در نظز داشته باشند؟ دلگرمشان کنید؟ احساس نوستالژی در انها ایجاد کنید ؟ برند شما را به عنوان یک متخصص مورد اعتماد ببینند؟ زمانی که به این سوال پاسخ دادید , تعدادی صفت برای توصیف برندتان انتخاب کنید.

5- در مورد صدای لحن برند خود تصمیم گیری کنید.

زمانی که تصمیم گرفتید که صدای شما چیست , وقت آن است که بر لحن برند متمرکز شوید. برای مشخص کردن لحن برند از پاسخ های شماره 3 به بعد استفاده کنید . برای مثال , اگر می‌خواهید مخاطبین را بخندانید , لحن شما ممکن است شوخ , خوشایند و صمیمی باشد . یا اگر می‌خواهید اگاهی را درمورد یک مساله خاص افزایش دهید، لحن شما ممکن است متفکر , الهام‌بخش و پرشور باشد .

6- یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید

یک راهنمای سبک برند شامل قوانینی برای کپی رایت ، گرافیک ، رنگ‌ها ، فونت ها ، تصاویر و تمام جزئیات برند شما می باشد . این راهنما به عنوان یک چارچوب برای شما و تیم شما درزمان توسعه محتوا عمل می‌کند .

7- به پلتفرم های بازاریابی خود رسیدگی کنید.

از پلتفرم های بازاریابی خود و عناصرش برای بررسی انسجام در صدای خود حرکت کنید.

اگر با صدای خود اشنا باشید , قادر خواهید بود تناقضات را به راحتی از بین ببرید.سپس به منظوری هماهنگی با سایر اجزا ،بخش هایی از برند خود را تنظیم کنید.

مثال هایی از شرکت‌هایی با صدای برند به یاد ماندنی و منسجم

یک صدای برند ماندگار می‌تواند خودش را در فرهنگ عامه بگنجاند، احساس صمیمیت و نوستالژی برای کسانی که آن را می‌شناسند و دوست دارند ایجاد کند . در اینجا چند برند برجسته با صداهای متمایز و منسجم اورده شده است:

 

Amazon Prime Video

صدای برند Amazon Prime Video از سایت آمازون در سراسر وب سایت‌های فضای مجازی, مثل این است که با دوستان خود مم ها را رد و بدل می کنید. سرزندگی و شوخ طبعی آن مسری است , عجیب غریب , و عموما جذاب است . این برند یک لحن استوار را انتقال می دهد در حالی که به طور برجسته نشان می دهد فیلم‌ها و سریال های تلوزیونی هر دو هم جدید و هم نوستالژیک هستند .

 

 

Apple

صدای برند اپل بسیار صیقلی , در سطح بالا و پیشرفته است . صدای آن ازکپی و محتوای بازاریابی اش, مستقیما در محصولات توسعه می یابد. تمام جزئیات و مطالب مورد استفاده با کیفیتی که شرکت به ان شهرت دارد ارتباط برقرار می کند . در حالی که محصولات این شرکت به عنوان رهبران صنعتی در کیفیت و نواوری تنها ایستاده اند , صدای apple مبارزات خود را به سطح بعدی می‌رساند .

 

 

Geico

بیمه خسته‌کننده است ، اما Geico استاد ایجاد تبلیغات احمقانه است که آگاهی عمومی را به سمت محصولات بیمه خود می کشاند . از Gecko کوچک به شخصیت‌هایی مانند Maxwell و Pig Caleb وCamel ( مایک ، مایک ، مایک ، مایک ، مایک !) ، Geico توانسته است تبدیل به بخشی از روان عمومی گردد . این شرکت به طور مداوم محتوای سرگرم‌کننده را در تمامی پلتفرم ها ارائه می کند. (مثلا تبلیغات Geico مورد علاقه ی من ، this one featuring basketball star Dikembe Mutombo. ) است .

 

 

Old Spice

Old Spice برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ موجی درست کرد و استخوان های بامزه را با Old Spice Guy Super Bowl commercial قلقلک داد از آن زمان به بعد ، آن‌ها به را ه اندازی کمپین ‌های خنده‌دار بازاریابی ، با شوخ‌ طبعی مردانه و غیر عرف، ادامه دادند . به عنوان مثال ، یکی از کمپین های اخیر آن‌ها ” PITFLUENCER ” نام دارد ، که یک اینفلوئنسر ساختگی اینستاگرام است (and, um, funny bone–har, har).. عکس‌های PITFLUENCER او را از بسکتبال جدا کرده و در یک ایونت فرش قرمز لم داده و کارهای مهم و مردانه دیگری را انجام می‌دهد که مردان قطعا ً می‌خواهند انجام دهند ، و احتمالا ً اگر از Old Spice استفاده کنند، بهتر انجام می دهند.

 

 

Tiffany & Co.

شرکت Tiffany & Co.مدت‌ها است که به خاطر بسته‌بندی آبی ،زیبا و جواهرات کلاسیک شناخته شده‌است . این برند نمادین که در ۱۸۳۷ بنیان گذاشته شده‌است ، حقیقتا ً جاودان است . آن‌ها صدای برند برجسته ی خود را در قرن بیست و یکم با یک استعداد مدرن و یک اسپپین هوشیارانه به همراه داشتند : الماس‌های sourced . مشتریانی که در شرکت تیفانی سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌دانند که فقط از یک برند قابل اعتماد خرید نمی کنند بلکه از یک رهبر صنعتی که به چگونگی بدست آوردن الماس اهمیت می‌دهند خرید انجام می دهند.

 

 

Wendy’s

اسنکی ، نمکی تر از سیب زمینی سرخ شده ، صدای برند wendy قدرتی است که باید روی ان حساب کنیم. حساب توییتر شرکت فضای عالی برای دیدن صدای برند زنجیره فست فود در عمل است . ” وندی ” نه تنها با طرفداران خود درگیر است بلکه به طور مرتب با سایر برند فست فود ها در تعامل است.

 

 

نتیجه

انسجام صدای برند شما می‌تواند برند شما را بسازد و یا از بین ببرد . خیلی شبیه به توسعه یک کاراکتر , صدای شما نیازمند رشد دقیق است . با موفقیت حفظ برند شما در کاراکترتوجه دقیقی به جزئیات دارد اما سود سهام شما را پرداخت می کند.

بیایید سریع مرور کنیم :

– صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما، احساسی که ایجاد می کند و ظاهر برند شما هنگام تعامل با مخاطبین هدف است.

– بسیار مهم است که ظاهر و باطن برند خود را بشناسید تا انسجام برند خود را حفظ کنید

– حفظ انسجام صدای برند کمک به ایجاد اعتماد برند و داشتن برندی ماندگار می کند.

– آیا صدای برند منسجمی ایجاد کرده اید؟ برای اطمینان از طنین انداختن آن در همه کانال ها ، چه مراحلی را سپری کرده اید؟

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

اعتبار دامنه چیست؟ چرا به ان نیاز دارید و چطور میتوان انرا ایجاد کرد؟

اعتبار دامنه چیست؟ چرا به ان نیاز دارید و چطور میتوان انرا ایجاد کرد؟

  زمانی که نوبت به بهینه‌سازی موتور جستجو ( seo ) می رسد دانستن اینکه سایت شما چقدر خوب رتبه‌بندی شده و چگونه در مقابل سایت های مشابه سنجیده می شوند , مشکل است . " اعتبار دامنه " ( da ) یک معیار seo است که برای درک چگونگی عملکرد سایت تان در صفحات نتایج موتور...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم