اعتبار دامنه چیست؟ چرا به ان نیاز دارید و چطور میتوان انرا ایجاد کرد؟

بازاریابی

 

زمانی که نوبت به بهینه‌سازی موتور جستجو ( seo ) می رسد دانستن اینکه سایت شما چقدر خوب رتبه‌بندی شده و چگونه در مقابل سایت های مشابه سنجیده می شوند , مشکل است . ” اعتبار دامنه ” ( da ) یک معیار seo است که برای درک چگونگی عملکرد سایت تان در صفحات نتایج موتور جستجو(SERPs) بکارمی رود .

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که اعتبار دامنه چیست؟ چرا به ان نیاز دارید. پس ما پنج استراتژی را برای ارتقای DA با شما در میان می گذاریم.

مقدمه ای برای اعتبار دامنه و اهمیت ان

اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی سئواست که توسط MOZ توسعه یافته است.پیش‌بینی می‌کند که یک سایت چگونه با در نظر گرفتن چندین شاخص ، از جمله تعداد بک لینک ها به سایت شما و کیفیت سایت‌هایی که بک لینک ها در آن واقع شده است ، در SERPs رتبه‌بندی خواهد شد .

امتیازات از ۱ تا ۱۰۰ ، با سایت‌هایی مانند فیس بوک ، آمازون و رتبه‌بندی ویکی‌پدیا در دهه‌های ۸۰ و بالاتر متفاوت است . با این حال ، به عنوان یک ابزار مقایسه ای استفاده می‌شود ، بنابراین هدف این است که بجای جمع کردن امتیاز بالا، امتیاز بهتری نسبت به سایت‌های مشابه کسب کنیم.

به عنوان مثال ، اگر یک سایت تجارت الکترونیکی داشته باشید که لیوان می فروشد ، مقایسه DA شما با فیسبوک مقیاس درستی برای بررسی رتبه‌بندی سایت شما نخواهد بود . در عوض ، شما بایستی به بررسی سایر فروشگاه‌های آنلاین که ظروف شیشه ای می‌فروشند ، بپردازید و به دنبال راه‌هایی بگردید که امتیاز شما را بالاتر از آن‌ها بالا ببرد .

با توسعه DA می توانید ازرقبای خود پیشی بگیرید به سایت شما کمک خواهد کرد تا در SERPs جلوتر ازبقیه ظاهر شود. این به معنای شفافیت و ترافیک واقعی بیشتر برای سایت شما است. هرچه گپ میان DA و رقبای شما گسترده‌تر شود، سایت شما موفق‌تر خواهد بود.

ایجاد و حفظ DA می‌تواند گول زننده باشد، چون تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو و اپدیت های اینترنت می‌تواند نحوه محاسبه تعداد امتیازات را توسط MOZتغییر دهد. این به این معنی است که DA شما می‌تواند با هیچ تلاشی از قسمت شما یا رقبایتان افزایش یا کاهش یابد.

-چگونه اعتبار دامنه را ایجاد کنیم (۵ راهکار ساده)

همانطور که قبلا گفتیم، عوامل متعددی به اعتبار دامنه کمک می‌کنند، که بسیاری از آن‌ها به کیفیت پروفایل بک لینک شما ربط دارند. نکات زیر به بهبود پروفایل و DA شما کمک خواهند کرد .

 

1- . برای یافتن و حذف لینک های ناخواسته ، “Backlink Audit” را انجام دهید

بک لینک ها به سادگی از طریق سایت های دیگر به سایت شما لینک می شوند. پروفایل بک لینک شما ،خلاصه تمامی بک لینک های سایت شما است. و یک backlink Auditفرآیندی است که با آن پروفایل بک لینک خود را مشخص می‌کنید.هنگام انجام ممیزی ، می خواهید کیفیت سایت های لینک دهنده به سایت خود را بررسی کنید.

لینک هایی که درکامنت اسپم پست شده‌اند، درسایت های فاقد اعتبار و در برخی از دایرکتوری‌های لینک به عنوان کیفیت پایین در نظر گرفته می‌شوند. الگوریتم Google sites را برای این نوع پیوندها با پایین آوردن رتبه‌بندی‌ها استفاده می‌کند. لینک‌های با کیفیت پایین همچنین DA را کاهش خواهند داد، بنابراین بهتر است بعد از انجام حسابرسی backlink، آن‌ها را حذف یا تکذیب کنید.

.

برای انجام این کار , شما ابتدا نیاز خواهید داشت تا از طریق Google Search Console یا another backlink analysis resourceبه پروفایل بک لینک خود دسترسی پیدا کنید. پروفایل شما شامل لیستی از تمام بک لینک های شما ، همچنین اطلاعاتی از قبیل دامنه های مرتبط با سایت شما و انکر تکست بک لینک ها خواهد بود.

برخی از پرچم‌های قرمز شامل لینک‌هایی از سایت‌های فاقد اعتبار یا غیر قانونی و انکر تکست هایی است که با محتوای لینک همخوانی ندارد . در حالی که زمان بر است ، فالو کردن هر لینکی برای اطمینان حاصل کردن از اینکه درست کار می کند و اسپم نیست تلاشی بیهوده است شما می‌توانید به جای آن از یک ابزار آنالیز خودکار بک لینک استفاده کنید ، اما همیشه دقیق نیستند .

زمانی که لیستی از بک لینک های نامناسب را دارید ، با سایت‌هایی که ان بک لینک ها در ان قرار گرفته اند تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا لینک ها را حذف کنند . اگر آن‌ها پاسخ نمی‌دهند و یا از انجام این کار امتناع می‌کنند ، می‌توانید لینک‌ها را حذف کنید ، بنابراین موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه‌بندی‌ها ، آن‌ها را نادیده می‌گیرند .

2- برای هدایت کاربران به سایت خود بک لینک با کیفیت بسازید

متضاد حذف بک لینک های مخرب، ساختن بک لینک های خوب است. درست همانطور که بک لینک های کیفیت پایین می‌تواند رتبه SERP را پایین بیاورد، بک لینکهای با کیفیت از سایت‌هایی با DA بهتر از شما هستند که می‌توانند رنکینگ را بهبود بخشند.

چندین استراتژی برای لینک سازی موجود است اما همه آن‌ها بک لینک با کیفیت بالا را ایجاد نمی کنند. خرید و فروش لینک ها یا بودن انها در دایرکتوریهای با کیفیت پایین تنها SEO و DA را پایین می اورد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که زمان را صرف ایجاد لینک خوب کنید.

لینک سازی داخلی، یا لینک دادن به محتوای خودتان، راهی اسان برای ایجاد پروفایل لینک تان است. وبلاگ نویسی مهمان روی سایت‌های دیگر وارتباط با افراد تاثیرگزار برای بررسی محصولات و یا خدمات شما نیز استراتژی‌های مربوط به ایجاد لینک قوی است.

یک عامل دیگر برای در نظر گرفتن زمان لینک سازی ،تفاوت بین لینک‌های dofollow و nofollow است. لینک‌های Dofollow در هنگام تعیین رنکینگ ها، توسط موتورهای جستجو به حساب اورده می شوند، اما لینک های nofollow مانند disavowed links نه.

زمانی که با یک سایت دیگر کار می‌کنید تا بک لینک ها را از طریق وبلاگ نویسی مهمان یا همکاری با اینفلوئنسرها ایجاد کنید اطمینان حاصل کنید که از لینک‌های dofollow به سایت خود استفاده می‌کنند. در غیر این صورت، تمام کارهای سخت شما به هدر خواهد رفت، چون لینک‌های nofollow نمی‌توانند موجب بهبودی SEO یا DA شما شوند.

3-محتوای جذاب ایجاد کنید تا لینک سازی طبیعی را ترغیب کنید.

بهترین راه برای ایجاد یک پروفایل بک لینک قوی، از طریق ایجاد لینک سازی طبیعی است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سایت‌های دیگر بی هیچ تلاشی خودشان به سایت شما لینک می شوند. یک نفر به سادگی محتوای شما را دوست دارد و تصمیم می‌گیرد با خواست خودش به سایت شما لینک شود.

برای این که این اتفاق بیفتد، شما باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید که افراد بخواهند به آن‌ها لینک شوند، یا به عنوان یک مرجع یا برای اشتراک گزاری با سایرین استفاده کنند. محتوای با کیفیت یک مقوله گسترده است، از آنجا که سلیقه ها بسیار متفاوت است ، اما چند ویژگی وجود دارد که تمایل به تولید محتوای قابل لینک شدن بیشتری دارند.

اول، ایجاد محتوای طولانی مانند پست‌های وبلاگ در مورد موضوعات مرتبط با مخاطب اولیه تان را در نظر بگیرید. سایر بلاگر ها می‌توانند از پست‌های خوب نگارش شده و مقالات به عنوان مرجع استفاده کنند، و یا خوانندگان ممکن است آن‌ها را برای ارزش اطلاعاتی یا سرگرمی خود به اشتراک بگذارند.

 

گنجاندن تصاویر در پست‌ ها ، دیوارهای بزرگ متن را در هم میشکند و برای بازدیدکنندگان سایت شما جذابیت بصری ایجاد می‌کند. بهینه سازی فایل‌های تصویر خود با فشرده‌سازی آن‌ها و افزودن “alt”تضمین می کند که تصاویر سرعت سایت شما را پایین نخواهند اورد و برای هر کسی که از سایت شما بازدید کند، در دسترس خواهد بود

یک تماس جذاب برای اقدام (CTA)می‌تواند بازدیدکنندگان را به محتوای شما بکشاند و آن‌ها را به انجام کارهای بیشتر در سایت شما، از جمله نظرات گذاشتن روی پست، خرید، یا ثبت‌نام در لیست ایمیل تان تشویق کند. هرچه سریع‌تر بتوانید این فرآیند را انجام دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران بیشتری هستند که از این روند پیروی کنند.

4-اطمینان حاصل کنید که صفحات شما در دسترس کاربران جدید هستند.

گاهی اوقات بک لینک ها معیوب هستند، یعنی وقتی کاربر بر روی لینک کلیک می‌کند به جای آن به یک صفحه ارور ۴۰۴ بر می خورد. این می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله تغییرات در نام صفحه یا نشانی اینترنتی، یا اگر صفحه جابه‌جا یا حذف شده‌باشد، اتفاق بیفتد.

لینک های معیوب اخبار بد برای سایت شما هستند. هر کدام برای هدایت ترافیک به مسیر شما یک شانس ازدست رفته هستند، بنابراین پیدا کردن هر گونه لینک معیوب و جایگزینی آن‌ها با لینک درست، سرنخ است. این می‌تواند به سرعت پروفایل بک لینک و DA را بهبود بخشد و معمولا آسان‌تر از ساخت لینک‌های با کیفیت بالا است.

شما می‌توانید با اجرای ممیزی بک لینک درست همان طور که در استراتژی اول انجام دادیم، لینک‌های خارجی معیوب را به سایت خود را پیدا کنید. کنسول جستجوی گوگل و دیگر ابزارهای انالیز لینک ، هر گونه لینک معیوب در سایت شما مورد توجه قرارخواهند داد. همچنین به لینک‌های داخلی سایت خود نگاهی بیندازید و هرکدام که معیوب است به روز رسانی کنید.

زمانی که لیستی از تمام لینک‌های معیوب خود را جمع کردید، با سایت‌های انها تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا لینک‌های معیوب را با لینک درست تعویض کنند. اگر یک URL را تغییر دادید، می‌توانید به سادگی یک ادرس جدید ارسال کنید. از طرف دیگر، اگر شما این صفحه را حذف کردید، پیشنهاد دهید یک لینک به یک صفحه مربوطه ارسال کنند که فعال باشد.

هم چنین شما می‌توانید لینک‌های معیوب را ریدایرکت کنید. هر کسی را که بر روی یک لینک معیوب کلیک می کند با در نظر گرفتن لینک معیوب در هنگام تعیین DA ،به صفحه درست میفرستد. این به این معنی است که لینک معیوب همچنان به عنوان یک بک لینک خوب به شمار خواهد امد.

5- برند خود را در فضای مجازی ارتقا دهید تا قابلیت دیده شدن سایت شما افزایش یابد.

داشتن یک حضور پر رنگ درفضای مجازی فاکتور رنکینگ نیست، بنابراین این نمی‌تواند SEO را به طور مستقیم تحت‌تاثیر قرار دهد. تنها داشتن یک صفحه فیس بوک، یک پروفایل اینستاگرام و یا یک اکانت توییتر، رنکینگ و یا DA شما را افزایش نخواهد داد. با این حال، فضای مجازی با روش‌های دیگر موجب بهبود سئو شما می‌شود.

فضای مجازی فرصت‌هایی برای لینک سازی، برند پرموشن و گسترش مخاطب فراهم می‌کنند. شما می‌توانید در بخش “درباره ما” پروفایل خود لینک دهید، شامل لینک‌های مرتبط در پست‌ها، و کار بااینفلوئنسرها به منظوردریافت لینک از پروفایل انها است.

با حضور انلاین گسترده تری ، شانس بیشتری برای تبلیغ برند خود دارید. نه تنها شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید بلکه بازدیدکنندگان وفادارسایت شما اغلب این کار را برای شما انجام می‌دهند. تعامل با کاربران در فضای مجازی شانس شما را برای جلب بازدیدکنندگان جدید بهبود می‌بخشد.

افزایش ترافیک برای سایت شما با اشتراک گزاری محتوای خود با سایرین ، همانطورکه کاربران جدید محتوای شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند به معنی لینک‌های طبیعی بیشتری است. بک لینک های طبیعی تقریبا همیشه کیفیت بالایی دارند و SEO را بهبود می‌بخشند. آن‌ها همچنین پروفایل بک لینک و DA شما را اصلاح خواهند کرد.

ساده‌ترین راه برای مدیریت حضور در فضای مجازی، زمان‌بندی پست‌ها است. برخی از پلتفرم‌ها، از جمله فیس بوک، شما را قادر می‌سازند این کار را از داخل پست‌های خود انجام دهید. برخی دیگر نیاز به یک پلتفرم فضای مجازی مانند Hootsuite یا Later برای زمانبندی پست ها دارند.

نتیجه

تعادل تمامی مولفه‌ها برای ایجاد ماکزیمم SEOمی‌تواند دشوار باشد. نظارت بر DA و تلاش برای بهبود آن ،تضمین می‌کند که زمانی که نوبت رنکینگ SERP برسد،وب سایت شما در اوج خود باشد. استفاده از DA به عنوان یک ابزار مقایسه ای برای ردیابی چگونگی عملکرد سایت خود در مقابل رقبا، می‌تواند به شما نشان دهد که سایت شما کجا جای پیشرفت دارد.

در این مقاله، درباره DA بحث کرده‌ایم واینکه چرا مفید است. سپس پنج استراتژی برای بهبود DAسایت شما ارائه کردیم:

1- برای یافتن و حذف لینک های ناخواسته ، “Backlink Audit” را انجام دهید.

2- برای هدایت کاربران به سایت خود بک لینک با کیفیت بسازید

3- محتوای جذاب ایجاد کنید تا لینک سازی طبیعی را ترغیب کنید.

4- اطمینان حاصل کنید که صفحات شما در دسترس کاربران جدید هستند.

5- برند خود را در فضای مجازی ارتقا دهید تا قابلیت دیده شدن سایت شما افزایش یابد..

آیا در مورد اعتبار دامنه یا نحوه بهبود آن سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر سوال کنید

 

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم