Search intentیا هدف جستجو چیست و چگونه باید در تلاش شما برای سئو سایت موثر باشد؟

بازاریابی

 

برای بسیاری از مالکان سایت، بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)چیزی است که پیوسته برای آن تلاش می کنند. پیدا کردن روش های جدید برای افزایش بهینه‌سازی می‌تواند به سایت شما که نیاز به دیده شدن بیشتری دارد، فشار بیشتری وارد کند. هدف جستجویکی از عوامل SEO است که ممکن است هنوز در نظر نگرفته باشید.

در این مقاله، درباره معنی هدف جستجوو نحوه کمک ان به بهبود SEO صحبت خواهیم کرد. سپس چند استراتژی برای بهینه‌سازی محتوا برای هدف جستجوبه اشتراک خواهیم گذاشت.

هدف جستجوچیست و چرا برای سئوی سایت حائز اهمیت است؟

هدف جستجوبه نتایجی اشاره دارد که زمانی که کاربر واژه کلیدی را وارد موتور جستجو می‌کند انتظار دارد ببیند. گاهی به دسته بندی هایی تقسیم می‌شود. سه مورد از رایج‌ترین هدف جستجوها شامل اطلاعاتی، جهت یابی و تبادلی هستند.

هدف جستجوی اطلاعاتی مربوط به کاربرانی می شود که به دنبال یادگیری چیزی هستند خواه راهنمای رستوران باشد یا حقایق مربوط به یک موضوع خاص .جویندگان جهت یابی در تلاش اند تا به یک صفحه وب خاص بروند. برای مثال، آن‌ها ممکن است برای دسترسی به پروفایل فیسبوک خود کلمه “face book” را در گوگل تایپ کنند ، به جای آن که مستقیما به وب سایت فیسبوک بروند.

در نهایت، جویندگان تبادلی تلاش می‌کنند تا اقدام کنند. این می‌تواند به سادگی یک خرید باشد، اما شامل افرادی است که به دنبال ثبت‌نام برای یک لیست ایمیل و یا پیوستن به یک گروه آنلاین هستند. انواع دیگری از هدف جستجو وجود دارد، اما این سه شامل تعداد زیادی از کاربران موتورجستجو هستند.

زمانی که قصد جستجوی کاربران با پتانسیل خود را در نظر گرفتید، می‌توانید اقدام به ایجاد محتوا برای برآورده کردن نیازها و خواسته‌هایشان کنید. ارائه اطلاعات درباره یک وبلاگ، هدایت به صفحه شما را سریع‌تر و ساده‌تر می کند، و داشتن مسیرهای مشخص برای تکمیل تراکنش ها به جلب کاربران بیشتر به صفحات شما کمک خواهد کرد.

بهینه سازی سایت برای هدف جستجو می‌تواند منجر دیده شدن بیشتر صفحه و همچنین افزایش فروش برای سایت‌های تجارت الکترونیک شود. همچنین با افزایش قابلیت دیده شدن برند شما در صفحات جستجوی موتور جستجوی (SERPs)به ایجاد مخاطبین گسترده‌تر کمک می‌کند. این می‌تواند موجب بهبود اعتبار برند شما شده و تعداد مشتریان بازگشته را زیاد کند.

چگونه می توانید قصد جستجو را در تلاش‌های SEO به کار ببرید؟ (۳ استراتژی)

شما ممکن است مجبور باشید تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید تا به دنبال هدف جستجو باشید. با این حال، تلاش برای انجام این استراتژی‌ها اگر کاربران و یا مشتریان بیشتری به سایت شما بیاورد ارزش وقت و انرژی که میگذارید دارد – اجازه دهید نگاهی بیندازیم.

1-در عناوین خود با استفاده از ‘Query Language’ جویندگان اطلاعات را جذب کنید.

جستجوگران اطلاعاتی دنبال جواب هستند، بنابراین جستجوهای آن‌ها گاهی اوقات شکل سوال را می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر شما در وضعیتی بودید که برای تعویض لاستیک ماشین خود به آن نیاز داشتید، می‌توانید از عبارت “نحوه تعویض لاستیک” در سرچ گوگل استفاده کنید.

زبان پرس و جو مربوط به کلماتی می شود که معمولا هنگام پرسش از آن‌ها استفاده می‌کنیم. کلماتی مانند “چگونه” و “چرا” به وفور توسط جویندگان بکار می روند، اما “چه زمانی”،”کجا”، “چه”، و “چه کسی” زبان پرس و جو را می سازد. استفاده از این نوع کلمات در عناوین می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی SERP کمک کند.

عناوینی شامل کلمات”چگونه”، “چرا ” و ” چه چیزی بودن” با آنچه که جویندگان اطلاعاتی در موتورهای جستجو وارد می کنند مطابقت دارد. اگر عنوان دقیقا مطابق با چیزی باشند که جویندگان به دنبال آن هستند، موتورهای جستجو به احتمال زیاد رتبه صفحه شما را بالاتر قرار می‌دهد، و جویندکان به احتمال زیاد بر روی صفحات شما کلیک می کنند.

2- جویندگان جهت یابی را با صفحات فرود یا Landing Pages جذب کنید.

تا پایان سال ۲۰۱۸، فیس بوک شماره یک سرچ گوگل است. نام آن توسط چندین برند دیگر از جمله “یوتیوب”، “امازون” و حتی “گوکل” فالو شده است. عمل جستجوی جهت‌یابی یکی از روش های مرسوم است.

ایجاد صفحات فرود بسیار بهینه شده می‌تواند به شما در جذب این گونه از جویندگان کمک کند. چونکه بهینه سازی home page راحت تر است، می‌توانید صفحات فرودی طراحی کنید که برای کلمات کلیدی خاصی که دوست دارید تارگت شما باشند، مانند نام برند یا عنوان یک محصول محبوب، رتبه بالاتری خواهند گرفت.

پیدا کردن صفحات فرود برای کاربران راحت‌تر از صفحات خانه است، زیرا منو و اپشن های کمتری دارند. همچنین برای شما آسان‌تر است که کاربرانی را راهنمایی کنید که به مسیری که شما می‌خواهید بروند، تشویق انها به ثبت نام در لیست‌های ایمیل ،خرید کردن، یا سایر فعالیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند آن‌ها را به کاربران بازگشتی تبدیل کنید.

3- جویندگان تبادلی را با CTA جذب کنید.

علاوه بر کمک به هدایت جویندگان جهت‌یابی مستقیم به مسیر خود، صفحات فرود یافتن انچه جویندگان تعاملی به دنبالش هستند را راحت می کند. صفحات فرود اختصاص‌داده‌شده به خرید، ایجاد یک حساب کاربری، یا ثبت نام برای لیستی از ایمیل ها می‌تواند تعامل کاربر شما را با ساده‌سازی این اقدامات افزایش دهد.

انچه که برای جویندگان تبادلی اهمیت دارد داشتن یک CTA شفاف است. آن‌ها به منظور انجام عملی جستجو کرده اند و برای آن‌ها آسان‌تر است تا وظیفه خود را بهتر تمام کنند. اگر جهت‌یابی سایت شما خیلی پیچیده است، و انچه که جویندگان در سایت شما باید انجام دهند واضح نیست، شما زمان سختی برای تبدیل این کاربران با پتانسیل خواهید داشت.

ایجاد CTA و فوکوس اصلی به صفحات فرود شما، به کاربران کمک خواهد کرد تا به سرعت سایت شما را پیدا کنند و تعاملات خود را کامل کنند. استفاده از اشکال یا دکمه‌ها به گونه‌ای که کاربران بتوانند محبوب‌ترین محصول شما را خریداری کنند، برای لیست ایمیل تان ثبت‌نام کنند، و یا حتی برند شما را درفضای مجازی پیدا کنند، بدون ساده سازی صفحه خود، برای یک تجربه کاربر بهتر عمل کنید.

نتیجه

یافتن استراتژی‌های بیشتر برای بهینه‌سازی سایت شما می‌تواند به ایجاد کاربران جدید کمک کند. هدف جستجو در نحوه نمایش اطلاعات موتورهای جستجو نقش ایفا می‌کند و می‌تواندبه رتبه‌بندی‌ شما کمک کند تا برای کاربران بالقوه بیشتر دیده شود.

در این مقاله، ما درباره هدف جستجو و چگونگی کمک به شما در تلاش‌های SEO صحبت کرده‌ایم. همچنین سه روش به اشتراک گذاشته شده که می‌توانید سایت خود را برای هدف جستجو بهینه کنید:

1-در عناوین خود با استفاده از ‘Query Language’ جویندگان اطلاعات را جذب کنید.

2- جویندگان جهت یابی را با صفحات فرود یا Landing Pages جذب کنید.

3- جویندگان تبادلی را با CTA جذب کنید.

آیا در مورد هدف جستجو و اینکه چطور می‌توانید از آن برای بهبود SEO استفاده کنید، سوال دارید؟ بیایید در بخش نظرات زیر بدانیم.

 

 

 

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم