چگونه تعامل کار بر را با استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی دیجیتال تقویت کنیم

بازاریابی

 

چنه منظور ارتقا استراتژی بازاریابی، باعث افزایش تعامل کاربران با برند شما و بازگشت آنان برای جستجوی بیشتر می شود.

بنابراین ممکن است کنجکاو باشید که چگونه می توانید برای افزایش درگیری مخاطبان خود از گیمیفیکشن (Gamification) در استراتژی بازاریابی دیجیتال تان استفاده کنید؟ در ابتدا اجازه دهید گیمیفیکشن (Gamification) را تعریف کنیم، سپس بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید از آن استفاده کنید.

گیمیفیکشن (Gamification) چیست؟

گیمیفیکشن (Gamification) فرایند ادغام یک بازی برندشده در استراتژی بازاریابی شما است. برای اینکه برند خود را گیمی کنید، بازی شما باید دارای وظایف سرگرم کننده و اهداف مشخص باشد، ارتباط کاربری در آن به حدی ساده باشد که به راحتی قابل یادگیری و بازی باشد و پاداش های ملموسی داشته باشد. علاوه بر این، پاداش باید مشارکت گروهی را تشویق کند و بسیار قابلیت اشتراک داشته باشد.

بازی های معروف که اغلب در یک تجربه تجاری گنجانده می شوند عبارتند از:

  • برنامه های تلفن همراه
  • بازی های واقعیت مجازی
  • محتوای تعاملی (کوییزها، نظرسنجی ها، پرسشنامه ها و …)

وقتی نام تجاری خود را گیمی می کنید، فقط آگاهی از برند را افزایش نمی دهید؛ بلکه تعامل کاربران را نیز بیشتر می کنید. طبق داده های Gallup ، مشتریان متعهد 23٪ بیشتر از مشتری متوسط ​​برای مارک های مورد علاقه خود خرج می کنند. گیمیفیکشن (Gamification) در بازاریابی دیجیتال باعث جذب مشتریان جدید می شود. در واقع ، 60٪ از مشتریان می گویند اگر درگیر بازی باشند، احتمال خریدشان از یک مارک تجاری بیشتر می شود.

علاوه بر این، گیمیفیکشن (Gamification) باعث وفاداری مشتری و بازاریابی دهان به دهان می شود. کاربرانی که از انجام بازی برند شما لذت می برند، به احتمال زیاد بازی را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هر بار که کسی بازی شما را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد، جنبش بیشتری ایجاد می کنید و توجه بیشتری به مارک تان معطوف می شود.

برندهای مختلف برای افزایش تعامل مخاطب، افزایش رضایت مشتری و در نهایت فروش بیشتر، از گیمیفیکشن (Gamification) در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند. بیایید ببینیم که این روش چگونه موثر واقع می شود؟

برای افزایش تعامل و افزایش رضایت مشتری، از گیمیفیکشن (Gamification) در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید

هنگامی که شما یک بازی را در برند تجاری خود وارد می کنید، یک چارچوب برای تعامل و اشتراک گذاری مداوم مشتریان ایجاد می کنید. در نتیجه تولید محتوای توسط کاربر (UGC) را نیز تشویق می کنید. علاوه بر استراتژی بازاریابی داخلی، با اطلاع رسانی دهان به دهان مخاطبان، آگاهی از نام تجاری شما در همه سیستم عامل ها افزایش خواهد یافت.

برخی از مارک ها مانند Domino’s و Teleflora پس از ادغام بازی ها در برند تجاری خود ، ROI فوق العاده ای را مشاهده کرده اند. Domino’s پس از استفاده از یک بازی درست کردن پیتزا، 30٪ درآمد خود را افزایش داد. علاوه بر این، کاربران Teleflora برای تعامل با این برند در شبکه های اجتماعی امتیاز می گیرند. این شرکت 92٪ نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و 105٪ افزایش بازدید فیس بوک را تجربه کرده است.

مارک هایی که برای بالا بردن مشارکت مشتریان خود از بازی های ویدئویی استفاده می کنند، دریافتند که این مدل بازی ها رضایت مشتری را هم افزایش می دهند. تعامل مخاطب همراه با گیمیفیکشن (Gamification) در نهایت باعث درآمد بیشتر می شود. مشغول نگه داشتن مصرف کنندگان، روشی مطمئن برای اطلاع رسانی آنها در مورد محصولات، خدمات و پیشنهادات ویژه است. در نتیجه آن ها پول بیشتری را برای برند شما خرج خواهند کرد.

با تشویق کاربران خود برای به اشتراک گذاری تجربه بازی خود در شبکه های اجتماعی، تعامل خود را از طریق گیمیفیکشن (Gamification) افزایش دهید.

بازی به کاربران کمک می کند خود را متمایز کنند

گیمیفیکشن (Gamification) در بازاریابی دیجیتال باعث ایجاد حس رقابت و تمایل به پیروزی کاربر می شود. هنگامی که کاربران امتیاز کسب می کنند و قفل مراحل ها را باز می کنند، از اینکه پیروزی های خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارند هیجان زده می شوند. و وقتی آنها این بردها را به اشتراک بگذارند ، باعث می شوند مخاطبان علاقه بیشتری به برند شما پیدا کنند.

همچنین دستاوردهایی که بازیکنان دارند باعث ایجاد حس رقابت بین آن ها می شود. اوضاع وقتی بهتر می شود که کاربران دوستان خود را به بازی دعوت می کنند، انگیزه ادامه بازی را حفظ می کنند و به پیروزی ادامه می دهند. برنامه هایی مانند Pokemon Go رقابت بین همسالان را تشویق می کنند تا ببینند چه کسی می تواند بیشترین Pokemon را بدست آورند. علاوه بر این ، برنامه هایی مانند Zombies ، Run! به دوندگان کمک می کند تا تمرین روزمره خود را به روشی جالب و سرگرم کننده دنبال کنند.

برای ایجاد انگیزه در کاربران برای ادامه بازی و کسب دستاوردهای بیشتر، از سیستم های رتبه بندی ملموسی مانند جدول امتیازات استفاده کنید. علاوه بر این، امتیازاتی را در نظر بگیرید که به کاربران اجازه می دهد در ازای آن ها جایزه نقدی بگیرند.

اطلاعات جمعیتی کاربرانی را مورد هدف قرار دهید که به گیمیفیکشن (Gamification) به خوبی واکنش نشان می دهند

با اینکه گیمیفیکشن (Gamification) برای بازاریابی دیجیتال در تمام سنین و جمعیت ها به خوبی کار می کند، به خصوص در میان کاربران اواخر دهه هفتاد تا هشتاد با محدوده سنی 18 تا 34 سال عملکرد خوبی دارند. مصرف کنندگان این جمعیت سنی بین 29 تا 143 میلیارد دلار در ایالات متحده خرج کرده اند.

اگرچه کاربران دهه 60 و اوایل 70 با فن آوری های دیجیتال اولیه بزرگ شدند، اما کاربران اواخر هفتاد و اوایل دهه هشتاد اولین کسانی هستند که با فناوری پرسرعت بزرگ شده اند. آنها به دنیای دیجیتال عادت کرده اند. بازی ها ذاتاً بخشی از این دنیا هستند.

اگر کمی جلوتر برویم بسیاری از کاربران دهه هفتاد و هشتاد می گویند که تکنولوژی بخشی از شخصیت آن ها است. شصت و هشت درصد از مردان دهه هشتادی اعلام کرده اند که بازی را بخشی از هویت خود می دانند. بازی بخشی اساسی در زندگی اجتماعی است و بازی هایی که کاربران دوست دارند، مارک هایی را که می خرند و رسانه هایی را که استفاده می کنند، بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.

ساخت یک بازی با جذابیت بالا بسیار عالی است، اما اطمینان حاصل کنید که متناسب با کاربرانی باشد که بیشتر با آن درگیر می شوند. بازی برندهایی را که در بین نسل های جوان محبوب هستند، بررسی کنید و استراتژی مشابه آنان را برای خود در نظر بگیرید.

سخن آخر

گیمیفیکشن (Gamification) در بازاریابی دیجیتال روشی سرگرم کننده و به یادماندنی برای جذب مخاطبان موجود، فالوورهای جدید و تعامل طولانی مدت آن ها با برند شما است. برای تقویت تعامل باید یک بازی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید و:

  • به روش های گوناگون کاربران را به ادامه بازی تشویق کنید؛ مثلا می توانید به آن ها جایزه یا امتیازات بدهید و کاری کنید که بتوانند قفل مراحل مختلف را باز کنند.
  • کاربران را تشویق کنید تا برد خود را به اشتراک گذاشته و بازی را با دوستان و خانواده خود معرفی کنند
  • با درخواست از کاربران برای ارسال محتوای مربوط به بازی شان، روش تولید محتوا توسط کاربر (UGC) را در بازاریابی خود بگنجانید
  • کاربران دهه 70 و 80 را با بازی هایی مشابه با سایر بازی های محبوب، مورد هدف قرار دهید
  • برای تبلیغ محصولات و خدمات جدیدی که مورد نظرتان است، از این بازی استفاده کنید

در نهایت ، گیمیفیکشن (Gamification) به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد که به شما کمک می کند آگاهی از برند خود را افزایش داده و فروش بیشتری داشته باشید. مانند هر استراتژی بازاریابی، سعی کنید در مورد اطلاع رسانی به مخاطبان هماهنگ عمل کنید و کاربران را به بازی با یکدیگر تشویق کنید. وقتی خبر در مورد بازی شما پخش شود و کاربران بیشتری به آن جلب شوند، به احتمال زیاد در بازار تعامل و فروش گسترده ای خواهید داشت.

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم