چه مدل نام کاربری (usename) خوب است و چطور می توان یکی از آن ها درست کرد؟

بازاریابی

 

برخورد اول همیشه مهم است. به همین خاطر است که انتخاب نام کاربری خوب می تواند برند شما را تقویت کرده و بازدیدکنندگان جدیدی را به اکانت شبکه اجتماعی شما جذب کند. در عین حال ، باید از ایمن بودن نام کاربری و رمز عبور خود اطمینان حاصل کنید تا خطر هک شدن را به حداقل برسانید. این کار می تواند کمی چالش برانگیز باشد، زیرا بسیاری از نام های کاربری جذاب از قبل گرفته شده اند.

در این مقاله، ما نکاتی را برای ایجاد یک نام کاربری خوب و ایمن برای وب سایت و اکانت شبکه های اجتماعی غولی مانند تیک تاک، اینستاگرام و توییتر ارائه خواهیم داد.

بیایید شروع کنیم!

چرا انتخاب نام کاربری ایمن برای امنیت شما در دنیای آنلاین بسیار مهم است

با اینکه نام کاربری شما می تواند درک مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد، ممکن است امنیت شما را هم به خطر بیندازد. به عنوان مثال ممکن است بخواهید از نام مستعار قدیم خود در مدرسه برای حساب فیس بوک، خدمات بانکی آنلاین و همه چیز استفاده کنید. متأسفانه این عمل باعث می شود هکرها بتوانند شما را ردیابی کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

یکی از رایج ترین اشتباهات، استفاده از قسمتی از نام واقعی در کنا جزئیات شخصی تان است – مانند جواسمیت1990 “JoeSmith1990”. یک هکر بالقوه می تواند به راحتی این شناسه کاربری را حدس بزند و راحت تر به حساب کاربری تان وارد شود. سایر روش هایی که باید در ساختن نام کاربری از آن ها اجتناب کنید شامل انتخاب نام کاربری مشابه ایمیل تان یا استفاده از کلمات مشابه رمز عبورتان در نام کاربری است؛ مانند «knock-knock».

نام کاربری خوب می تواند به عنوان یک لایه امنیتی اضافی عمل کند، بنابراین انتخاب دقیق آن کاری هوشمندانه است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب نام کاربری برای حساب های مهم مانند کیف پول آنلاین خود به خاطر بسپارید:

  • از یک نام کاربری مشابه چند بار استفاده نکنید.
  • از به کار بردن کلمات مرتبط با سرگرمی یا زادگاه خود خودداری کنید؛ مجرمان اینترنتی می توانند آن ها را براساس اطلاعات عمومی شما در شبکه های اجتماعی حدس بزنند. استثنای این قانون زمانی است که شما نام کاربری را برای اکانت عمومی ایجاد می کنید، که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.
  • هرگز از بخشی از شماره تلفن همراه یا شماره تأمین اجتماعی خود استفاده نکنید.
  • از بخشی از آدرس ایمیل خود استفاده نکنید؛ هکرها می توانند به راحتی به ایمیل شما نفوذ کنند و همین امر مخاطبین شما را در معرض خطر هک قرار می دهد.
  • از کلمه admin به عنوان نام کاربری وردپرس استفاده نکنید؛ همیشه آن را به چیز دیگری تغییر دهید.

توجه کنید که اگر نام کاربری ضعیفی در وردپرس انتخاب کرده اید، اصلاح آن خیلی ساده است. به راحتی با استفاده از عملکرد Search and Replace در پایگاه داده وردپرس آن را تغییر دهید. با این حال بهتر است از اول نام کاربری خود را قوی انتخاب کنید.

چگونه یک رمزعبور قوی برای نام کاربری خود انتخاب کنید

حتی اگر در مخفی نگه داشتن نام کاربری خود تلاش کنید، ممکن است سرانجام هکرها آن را کشف کنند. بنابراین، شما باید یک رمز عبور قوی هم برای جلوگیری از سرقت اکانت خود توسط خلافکاران داشته باشید. پیشگیری بهترین راه حل در این مورد است؛ بنابراین عاقلانه ترین کار این است که نام کاربری خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آن را با یک رمز عبور که حدس زدن آن دشوار است ترکیب کنید.

درست مثل نام کاربری، نباید یک سری روش ها را برای ایجاد پسورد هم استفاده کنید:

  • از نام خانوادگی یا سایر مشخصات شخصی خود که به راحتی حدس زده می شود، استفاده نکنید.
  • از به کار بردن ارتباطات فامیلی، مانند نام فرزند خود اجتناب کنید.
  • از کلمات مرتبط با سرگرمی های خود استفاده نکنید.
  • هرگز از عبارات استعاری مثل «پسورد» یا هر چیز واضحی استفاده نکنید.

یک روش خوب استفاده از عباراتی است که شامل فاصله، کلمات کامل یا اعداد می باشد. اگر نمی توانید خودتان یک پسورد قوی درست کنید، از ابزارهایی مانند Strong Password Generator استفاده کنید. اگر نگران به خاطر سپردن رمز ورود انتخابی خود هستید، می توانید آن را در برنامه هایی مانند Bitwarden یا Nordpass ذخیره کنید – هر دو برای پیگیری لاگین های شما عالی هستند.

با این حال ، توجه داشته باشید که گذرواژه های قوی لزوماً نباید از کاراکترهایی تشکیل شوند که به خاطر سپردن آن ها برای انسان غیرممکن است. مشخص شده است که حتی اگر ترکیب پسورد راحت باشد، طول پسورد باعث می شود هک آن سخت شود.

اینکه مسئول امنیت سایبری خودتان باشید یک چیز است، اینکه مسئول اداره یک سایت وردپرس با چند شریک، مشتری یا یک تیم باشید که همه آن ها به سایت شما دسترسی دارند، چیز دیگری است. در این موارد، می توانید رمزهای عبور قوی را با افزونه هایی مانند Password Policy Manager اعمال کنید یا حتی احراز هویت دو عاملی (2FA) را در سرتاسر سیستم معرفی کنید.

یافتن نام های کاربری خوب برای شبکه های اجتماعی

انتخاب نام کاربری بسیار مبهم برای اکانت شبکه اجتماعی شما ممکن است خیلی استراتژی عالی ای برای برندسازی یا امنیت آنلاین نباشد. برعکس، یک نام کاربری عمومی عالی باید به یاد ماندنی و خوانایی آن آسان باشد. متأسفانه بسیاری از نام های جذاب قبلا استفاده شده اند. حتی افراد مشهور گاهی مجبورند از گزینه های جایگزین استفاده کنند:

 

 

خوشبختانه ، ممکن است بتوانید نام کاربری را که مدت زمانی غیرفعال بوده پس بگیرید یا از طریق نقض حق کپی رایت این کار را انجام دهید. با این حال، سیاست های هر شبکه اجتماعی ممکن است در این مورد متفاوت باشد و هیچ تضمینی برای آزادسازی یک نام کاربری وجود ندارد.

برای انتخاب نام کاربری خوب در شبکه های اجتماعی که منحصر به فرد و جذاب هم باشد، ابتدا هدف حساب خود را مشخص کنید. نام کامل برای یک پروفایل شخصی، به ویژه برای ایجاد یک تصویر شخصی حرفه ای بسیار مناسب است. حتی می توانید کلماتی مانند “real” ، “official” یا یک حرف اضافی را نیز در نام کاربری خود به کار ببرید (مانند اکانت استفان کووی که یک نویسنده است: StephenRCovey @).

در مقابل ، حساب های تجاری باید تا حد ممکن به نام برند شما نزدیک باشند و با هر کانالی که حضور دارید سازگار باشند. یک روش هوشمند برای اینکه خود را متمایز کنید استفاده از کلمات کلیدی است که به شغل شما اشاره می کنند، مانندJaneSmithWriter، یا استفاده از مکان جغرافیایی کسب و کارتان است که باعث می شود در معرض دید همه مخاطبان ممکن قرار بگیرید.

همین مفهوم در مورد اکانت های غیر تجاری نیز صادق است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط می تواند به مخاطبان کمک کند شما را کشف کنند. به عنوان مثال با جستجوی “گربه ها” در اینستاگرامdailycatclub ، @ cats_of_instagram و بسیاری از کاربران خاص دیگر یافت می شوند.

سرانجام ، سعی کنید به کلماتی فکر کنید که شما را به فالوورهای بالقوه تان مرتبط می کند، اما خواندن آن ها آسان باشد و تا حد ممکن کوتاه هستند. به عنوان مثال، اگر محتوای شما درباره نکات بودجه مالی باشد ، می توانید کلمه “بودجه بندی” را به کار ببرید یا اگر کانال شما در مورد کاهش ضایعات است، از کلمه “مینیمالیست/حداقل گرایی” استفاده کنید. اگر مخاطب خاصی در ذهن ندارید، سرگرمی ها و بازی با قافیه ها یا صفت های خنده دار می تواند برای انتخاب اکانت نتیجه دهند.

تولیدکنندگان آنلاین نام کاربری که واقعا می توانند به شما کمک کنند

اگر هنوز نتوانسته اید به یک نام کاربری ایده آل برسید، ممکن است نام های کاربری تصادفی (یا نیمه تصادفی)به کارتان بیاید. مجموعه ای از سایت های آنلاین برای این کار وجود دارند که که برخی از آن ها به اندازه خود اینترنت قدمت دارند.

اگرچه می توانید با یک جستجوی سریع ، تعداد زیادی از این ابزارها را پیدا کنید، برخی از آن ها بهتر هستند. در اینجا لیستی سریع از پنج تولید کننده نام کاربری خوب ، همراه با بهترین مزیت آن ها آمده است:

 

  • LastPass. این ابزار به شما کمک می کند یک نام کاربری ایمن برای حساب های حساس، خصوصی یا غیرعلنی خود ایجاد کنید. همچنین، بیشتر شبیه یک مولد رمز عبور است که پسوردهایی که در اختیار شما قرار می دهد، کمتر قابلیت خوانده شدن توسط انسان را دارند.
  • NordPass. این سایت به شما کمک می کند نام کاربری مناسب برای رسانه های اجتماعی پیدا کنید. همچنین می توانید بلافاصله در دسترس بودن آن را بررسی کنید ، اگر بین چند گزینه بالقوه گیر کرده اید، این نرم افزار می تواند برای تصمیم گیری به شما خیلی کمک کند.
  • Name Generator اگر به دنبال نام کاربری جالب و به یاد ماندنی هستید، این ابزار می تواند به شما کمک کند. در حالی که اطلاعاتی که از شما درخواست می کند ممکن است به طور بالقوه خیلی در معرض دید باشد، ولی می توانید بخش های مختلف را با اطلاعات تصادفی پر کنید تا اطلاعات حساس خود را پنهان کنید.
  • SpinXO اسپینکو یکی از ابزارهای جالبی است که نام کاربری های احتمالی را براساس معیارهای تعیین شده پیشنهاد می دهد. همانند Name Generator ، به طور بالقوه می تواند اطلاعات شخصی را به صورت عمومی نمایش دهد، بنابراین بیشتر وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید چه اطلاعاتی را می خواهید در اختیار این نرم افزار قرار دهید.
  • Business Name Generator. اگر برای یافتن نام تجاری برند خود به کمک نیاز دارید، این ابزار را امتحان کنید! این نرم افزار یکی از بهترین ابزارهای موجود برای این کار است و راهنمایی هم برای کمک به شما در انتخاب نام کاربری دارد. مطمئناً، ممکن است شما نخواهید از یک نام تولید شده به روش مصنوعی برای بیزنس خود استفاده کنید، ولی با کمی تغییر می توانید به نامی که انتظار دارید برسید.

در نهایت باید توجه داشته باشید که اگرچه تولید نام کاربری شما مهم است، رمز ورود شما هم باید ایمن باشد. به همین ترتیب، همانطور که در بخش های قبل هم توضیح دادیم، به یاد داشته باشید که باید نام کاربری خود را با گذرواژه های منحصر به فرد و ایمن کامل کنید.

سخن آخر

یافتن نام کاربری خوب ممکن است دشوار باشد. شما باید نام کاربری خود را ایمن کنید، به این فکر کنید که آیا برای برند شما مناسب است یا خیر و تصمیم بگیرید که آیا در خاطر مخاطبان تان می ماند یا خیر. با میلیون ها کاربر شبکه های اجتماعی که در حال حاضر آنلاین هستند، به نظر می رسد که اغلب بهترین نام های کاربری گرفته شده اند.

خوشبختانه، شما هنوز هم می توانید نام منحصر به فردی پیدا کنید. در این مقاله هم به نام کاربری های عمومی و هم به موارد خصوصی پرداخته شد، برخی نکات در مورد روش ایجاد نام های کاربری خوب ارائه شد و در مورد الزامات مختلفی که باید در نظر بگیرید بحث شد. اگر در این مرحله گیر افتادید، می توانید از یک ابزار آنلاین برای ایجاد نام کاربری استفاده کنید تا در این زمینه برای شما الهام بخش باشد.

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم