چگونه یک پادکست را از راه دور ضبط کنیم؟

بازاریابی

 

ممکن است هرکسی فرصت این را نداشته باشد که در زمان ضبط پادکست در کنار همکار یا فرد مصاحبه شونده حضور فیزیکی داشته باشد. گرچه ممکن است عالی به نظر برسد که در استودیو حضور داشته باشید، بتوانید رو در رو با افراد صحبت کنید و به حرف آن ها واکنش نشان دهید، در بیشتر اوقات باید راهی پیدا کنید که از راه دور بتوانید با افراد موردنظر خود صحبت کنید. خوشبختانه، رونق پادکست ئر چند سال گذشته فرصت های زیادی را برای شرکت ها فراهم کرده است تا این نیاز را برآورده شود. در این پست ما لیستی از وب سایت هایی تهیه کرده ایم که خدماتی در جهت ضبط پادکست ارائه می دهند و همچنین فرآیند استانداردتری برای این کار گردآوری کردیم.

ضبط پادکست

1. زنکستر (Zencastr)

 

 

اگر نیاز دارید صدای افرادی بیشتر از 2 نفر را ضبط کنید و مطمئن نیستید ابزار افراد دیگر برای ضبط صدا چیست، زنکستر (Zencastr) دقیقاً همان چیزی است که به کار شما می آید. زنکستر (Zencastr) یک برنامه وب مبتنی بر مرورگر است که از حافظه رایانه برای ضبط فایل WAV یا MP3 (براساس تنظیمات و اشتراک شما) استفاده می کند. کاربران به طور رایگان می توانند از فایل MP3 استفاده کنند، در حالی که اعضایی که حق اشتراک پرداخت می کنند، می توانند به تمام فایل های WAV دسترسی داشته باشند. پس از پایان ضبط، فایل ها به طور خودکار بارگذاری می شوند و میزبان پادکست می تواند فایل صوتی هر فرد را جداگانه دانلود کند. بسته به نوع اشتراک تان، بعد از پردازش فایل ها می توانید از ابزار دیگری نیز استفاده کنید که مستقیما از طریق این اپلیکیشن در دسترس هستند.

علاوه بر این ، از زمان نگارش این مقاله ، زنکستر (Zencastr) در حال شروع طرح بتا برای ضبط تماس های ویدیویی است. با تغییرات چشمگیر پادکست، افراد بیشتری به پادکست های موجود در یوتیوب گوش می دهند. مطمئنا این طرح وقتی اجرا شود، بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

قیمت: رایگان همراه با اشتراک برتر که از 20 دلار در ماه شروع می شود

2. اسکوآدکست (SquadCast.FM)

 

 

اسکوآدکست (SquadCast) به این خاطر که سرویس ضبط پادکست را بدون نیاز به نصب آپ و مبتنی بر مرورگر ارائه می دهد، مشابه زنکستر (Zencastr) است. تنها تفاوت آن ها این است که وقتی از اسکوآدکست (SquadCast) استفاده می کنید، می توانید افرادی را که با آن ها برای ضبط پادکست تماس گرفتید، مشاهده کنید. این پلت فرم ویدیو را نشان می دهد و به شما امکان ضبط صدا را جدا از تصویر می دهد. متأسفانه در زمان نوشتن این مقاله ، اسکوآدکست (SquadCast) هنوز از ضبط مکالمه تصویری پشتیبانی نمی کند. مکالمه تصویری کمک می کند جریان گفتگو بهتر از مکالمه صوتی باشد. تیم این پلتفرم در حال تلاشند که کارکرد این ابزار را بهبود بخشند.

اسکوآدکست (SquadCast) به این دلیل هنوز نتوانسته به کاربران امکان ضبط مکالمه ویدئویی را بدهد که این پلتفرم به جای ضبط یک فایل صوتی منسجم روی حافظه کامپیوتر شخصی شما، فایل شخصی هر فرد حاضر در مکالمه را به صورت جداگانه در کلود (cloud) ذخیره می کند. این ویژگی باعث می شود که اگر اتفاقی بیفتد و ارتباط افراد قطع شود، شما هیچ فایل صوتی را از دست ندهید که واقعا نعمت بزرگی برای درست کردن پادکست است؛ ولی این ویژگی وقتی اثر منفی دارد که ارتباط صوتی فردی به خاطر لکنت زبان بد است و فایل صوتی بی کیفیتی ضبط می شود.

گفته شده است که اسکوآدکست 7 روز نسخه آزمایشی رایگان این پلتفرم را ارائه می دهد و حق اشتراک آن از 9 دلار در ماه شروع می شود.

قیمت: رایگان به علاوه اشتراک پولی

3. ضبط تماس با ایکام (Ecamm)

 

 

برای کسانی که برای ساختن پادکست از Mac و تماس تصویری اسکایپ استفاده می کنند (با معذرت خواهی صادقانه از کاربران ویندوز)، پلتفرم ایکام (Ecamm) گزینه بسیار عالی ای است. با این ابزار نه تنها می توانید گفتگوی صوتی را از تماس ویدئویی جداگانه ضبط کنید، بلکه قادر هستید تماس تصویری را نیز ذخیره کنید. این به شما امکان می دهد فایل را هر طور که خواستید ویرایش و دستکاری کنید. کیفیت ضبط به کیفیت کانکشن شما بستگی دارد، اما فایل صوتی میزبان مطمئنا خوب خواهد بود؛ چون این برنامه هر چیزی که افراد در مکالمه می بینند و می شنوند ضبط می کند. ضبط تماس ایکام (Ecamm) این امکان را به شما می دهد که بتوانید فایل صوتی یا تصویری را به بخش های جداگانه تقسیم کنید؛ بنابراین اگر پادکستی دارید که نیاز به ویرایش سنگین دارد، این ویژگی می تواند برای شما مفید باشد. طبق تجربه ما، ایکام (Ecamm) کاملا برای ما قابل اعتماد بوده است. نقطه ضعف اصلی آن این است که فقط با اسکایپ کار می کند و شما مجبورید فقط از این پلتفرم برای مکالمه استفاده کنید.

 

قیمت: 39.99 دلار به همراه یک دوره آزمایشی رایگان | اطلاعات بیشتر

 

4. زوم (Zoom)

 

 

بدون صحبت درباره زوم (Zoom) نمی توان در مورد تماس از راه دور صحبت کرد. زوم یک نرم افزار کنفرانس ویدیویی است که اکنون در همه جا موجود بوده و جهان را به هم متصل کرده است. مانند ایکام، Zoom هم به شما این امکان را می دهد که مکالمات خود را به صورت صوتی و تصویری ضبط کنید؛ اما به یاد داشته باشید که فقط میزبان می تواند این کار را انجام دهد. برای اینکه بتوانید مکالمه خود را به صورت بخش بخش ضبط کنید باید حق اشتراک بپردازید؛ اما اگر می خواهید فقط مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری ضبط کنید و به دنبال ساده ترین روش موجود هستید، زوم (Zoom) گزینه عالی ای است. از طریق آپ تلفن همراه، نرم افزار دسکتاپ و برنامه مبتنی بر مرورگر، در هر مکانی که نیاز به ضبط دارید می توانید به زوم و همه ابزارهای آن دسترسی داشته باشید. بنابراین می توانید دور از استودیوتان با میهمان برنامه خود تماس بگیرید و بدون نگرانی این مکالمه را ضبط کنید.

با نسخه رایگان زوم نمی توانید فایل های خود را در آپ ذخیره کنید؛ اما اگر نیاز دارید مکالمه خود را ذخیره کنید، نرم افزارهای دیگری مانند Camtasia یا Audacity می تواند این کار را برای شما انجام دهد. به خاطر داشته باشید که نسخه رایگان به تماس های 40 دقیقه ای محدود می شود. مطمئناً می توانید تماس را دوباره برقرار کنید، ولی در مکالمه شما و مهمانان تان اختلال ایجاد می شود که چندان خوشایند نخواهد بود.

قیمت: رایگان به علاوه اشتراک پولی

5. دیسکورد (Discord)، اسکایپ ، یا زوم (Zoom) با Audacity

 

 

ساده ترین راه برای ضبط پادکست از راه دور این است: به همراه یک نفر دیگر و با استفاده از پلتفرم های دیسکورد (Discord)، اسکایپ (Skype) یا زوم (Zoom) تماس صوتی یا تصویری بگیرید و هر دو نفر صدای خود را روی رایانه تان ضبط کنید. این شیوه امتحان شده و درست است. مطمئن باشید که کار می کند. در مرحله بعد باید فایل های خود را در برنامه کِلَود (cloud) بارگذاری کنید. این ویرایش گر آن ها دانلود کرده و با هم جفت و جور می کند: پادکست فوری شما به همین راحتی آماده است.

متأسفانه ممکن است در حین این مراحل مرتکب اشتباهاتی شوید یا در وسط کار به مشکلاتی بر بخورید؛ همه افراد ابزاری آماده برای ضبط صدا ندارند و همه نمی دانند چطور فایل صوتی را ضبط کنند، بنابراین مجبورند Audacity یا DAW دیگری را نصب کنند و با آن کلنجار بروند تا روش استفاده از آن را یاد بگیرند. در نهایت کاربر ممکن است با خطاهایی مواجه شود که پلتفرم برای اطمینان از ضبط فایل یا بارگذاری آن به صورت کامل و با فرمت درست به او نشان می دهد.

اگر به مهمانان و همکاران خود اعتماد دارید که این کار را به درستی انجام می دهند، بدون شک بهترین روش برای به دست آوردن بالاترین کیفیت صدا در ضبط پادکست است. شما می توانید محیط های محلی را کنترل کنید و به هیچ وجه نگران کیفیت تماس نباشید. همچنین می توانید از فرمت هایی مانند WAV استفاده کنید که هیچ بخش از اطلاعات فایل شما را حذف نمی کنند. توصیه شده است که اگر نگران توانایی های فنی همکاران و میهمانان خود هستید، بهتر است از این روش استفاده نکنید یا قبل از به کار گیری این روش، چند بار آن را به صورت آزمایشی تمرین کنید.

قیمت: رایگان

روشی متفاوت برای ضبط پادکست از راه دور

ممکن است گاهی اوقات به اندازه کافی خوش شانس باشید که در کنار شخصی باشید و کنار او بنشینید، اما در شرایط عادی نباشید. ممکن است در یک کنفرانس یا میهمانی کوچک باشید. شاید حتی به یک شام کاری رفته باشید و پس از آن بتوانید مصاحبه ای را ضبط کنید. به هر حال، معنی تولید پادکست از راه دور همیشه این نیست که دو یا چند نفر در آن شرکت می کنند که از نظر مکانی از هم جدا هستند. بنابراین انتظار این را داشته باشید که ممکن است مجبور شوید که در حین رفتن از جایی به جای دیگر پادکست ضبط کنید؛ در این صورت به ابزاری نیاز دارید که در ادامه در مورد آن ها توضیح داده شده است:

 

یک لپ تاپ

صرف نظر از نوع لپ تاپ، احتمالاً برای رفتن به محل های مختلف و اجرای نرم افزار ضبط صدای خود به یک لپ تاپ نیاز خواهید داشت. این روزها مهم نیست که از مک یا ویندوز استفاده می کنید (مگر اینکه پلتفرم ایکام (Ecamm) را که در بالا معرفی شد برای ضبط به کار ببرید)، اما لازم به گفتن نیست که نمی توانید از همه نوع کامپیوتری برای این کار استفاده کنید.

یک میکروفون قابل حمل

بسته به نیاز شما چند تا گزینه برای میکروفن وجود دارد. بلو یتی (Blue Yeti) همیشه محبوب بوده است و از آنجا که این دستگاه یک نوع USB است و برای کار با آن نیاز به دسته نیست، می توان آن را در کیسه ای حمل کرد و در حین مصاحبه روی میز یا هرجای دیگری گذاشت. با اینکه یتی نانو و اسنوبال نیز کیفتی مشابه با بلویتی دارند، ولی قابلیت حمل پذیری آن ها بیشتر است. حدود قیمت این میکروفون ها بین 49 دلار برای اسنوبال تا 250 دلار برای یتی پرو (Yeti Pro) است.

 ریکوردر همه کاره

اگر می خواهید برای ضبط پادکست فقط از یک ابزار استفاده کنید و نگران این نباشید که باید یک دفتر کار از راه دور را برای ضبط راه بیاندازید، Zoom H4n Pro Black می تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند. (توجه: این ریکوردر، کاملاً با نرم افزار کنفرانس Zoom بی ارتباط است و نامگذاری آن ها کاملاً تصادفی شبیه به هم در آمده است).

Zoom H4n Pro Black، یک ریکوردر قابل حمل است که باید در وسایل خود داشته باشید. این دستگاه می تواند 4 فایل صوتی جداگانه را ضبط کند، دارای دو میکروفون داخلی است (به علاوه ورودی بیشتر) و می تواند تا 140 دسی بل را ضبط کند. می تواند از کنسول مختلط، فید استریو سطح خطی بگیرد و با میکروفن های x/y اصوات اتاق را ضبط نماید.

این دستگاه یک استودیوی ضبط همه کاره است که به معنای واقعی کلمه در جیب شما جا می شود. حتی از طریق USB به رایانه شما متصل می شود تا هر وقت به خانه برگشتید بتوانید فایل ها را بارگیری و ویرایش کنید. Zoom H4n چهارگیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. می توانید از آن برای ضبط MP3 و WAV استفاده کنید.

جای تعجب نیست که پادکست ها و موزیسین ها نمی توانند در مورد این دستگاه صحبت نکنند. اگر قصد ضبط پادکست از راه دور را دارید ، این سخت افزار کاملاً ارزش آن را دارد و با قیمت 229 دلار آن قدرها هم گران به نظر نمی رسد!!!

سخن آخر

اگر برای اینکه بفهمید چگونه می توانید یک پادکست از راه دور بسازید این مطلب را مطالعه کردید، امیدواریم توانسته باشیم شما را در مسیر درست قرار دهیم. در هر شرایطی که باشید، از جمله داشتن چندین مهمان، ضبط در مکانی خاص، ضبط ویدئویی و حتی رفتن به جاده با استودیویی در جیب خود، گزینه ها مختلفی برای ضبط پادکست وجود دارد. مهم نیست که چرا یا چه زمانی باید پادکست خود را از راه دور ضبط کنید، چون اکنون ابزار لازم برای انجام آن را دارید؛ چه در خانه باشید، چه هرجای دیگر دنیا!

 

 

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم