راهنمای جامع روش راه اندازی بوتیک آنلاین

بازاریابی

 

اگر ایده ای برای راه اندازی یک بوتیک آنلاین دارید، باید بدانید که هرچند داشتن ایده خیلی مهم و هیجان انگیز است، ولی اولین مرحله از فرآیند پیچیده ایجاد یک کسب و کار اینترنتی است. دانستن آنچه می خواهید بفروشید اول کارتان است. در مورد چگونگی راه اندازی بوتیک آنلاین ، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و اگر آن را به صورت طبیعی و معقول سازماندهی نکنید، می تواند به کاری طاقت فرسا تبدیل شود. در مقابل اگر این کار را درست انجام دهید، می توانید فروشگاه آنلاین خود را حتی به فروشگاهی حضوری تبدیل کنید و این درصورتی امکان پذیر است که سود کافی کسب کنید و توده ای از مشتری جذب کنید.

مراحل راه اندازی بوتیک آنلاین

در ادامه به طور مفصل در مورد هر چیزی که برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی لازم است، صحبت خواهیم کرد. سپس در مورد سه نوع فروشگاه آنلاین موجود بحث می کنیم و شما می توانید مورد دلخواه خود را از بین آن ها انتخاب کنید.

 

یک طرح تجاری بنویسید

طرح های تجاری در هر شکل و اندازه ای وجود دارد. آن ها می توانند کوتاه و مینیمالیستی یا طولانی و با جزئیات باشند. هر مدلی را که انتخاب کنید فرقی نمی کند، ولی حتما باید یک طرح تجاری داشته باشید. این برنامه، اهداف شما، مراحل رسیدن به آن ها و جدول زمانی را که قصد دارید طی آن به اهداف تان برسید، مشخص می کند. اگر برای تأمین وام باید ایده فروشگاه خود را به یک سرمایه گذار ارائه دهید، باید طرح تجاری دقیق و کاملی داشته باشید. در غیر این صورت، این طرح می تواند خیلی ساده باشد.

 

هزینه های راه اندازی را برآورد کنید

با این که شروع بوتیک آنلاین بسیار ارزان تر از فروشگاه واقعی است، باز هم باید برای برخی هزینه ها برنامه ریزی کنید ، از جمله:

• نهاد تجاری: اگر نوعی از نهاد تجاری را انتخاب کنید که طبق قانون باید در اداره ای ثبت شود، لازم است هزینه های صدور مجوز و ثبت را پرداخت کنید.

• موجودی کالا: این مورد بزرگترین هزینه شما و همچنین مهمترین مسئله ای است که باید به آن بپردازید.

• بازاریابی: روش های زیادی برای بازاریابی رایگان وجود دارد، اما اگر می خواهید از همان ابتدا از رسانه های اجتماعی یا تبلیغات گوگل استفاده کنید، باید بودجه ای به آن اختصاص دهید. همچنین ایده خوبی است که از اول برای هزینه های بازاریابی چند ماه آینده برنامه ریزی کنید.

• وب سایت: ثبت نام دامنه ، میزبان یا هاستینگ و برنامه نویس سایت هزینه دارد و احتمالاً باید از یک مشاور خدمات بازرگانی نیز استفاده کنید که آن هم شامل هزینه می شود.

حتی اگر خودتان پس انداز ندارید، چندین روش برای پیدا کردن سرمایه گذار برای کسب و کار شما وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. می توانید وام بگیرید یا یک شریک تجاری پیدا کنید. اگر بتوانید تعداد زیادی مشتری برای محصولات خود پیدا کنید، ممکن است فروشندگان عمده لباس به صورت اعتباری محصولات خود را در اختیار شما قرار دهند (مترجم: مواردی که در اینجا آمده است در ایران وجود ندارد و ترجمه در این قسمت بومی شده است).

You can apply for a business loan or line of credit. Or, you may be able to use purchase order financing if you create custom orders and will receive the order before the product can be created.

 

یک نام تجاری برای خود انتخاب کنید

بهترین نام های تجاری به راحتی به خاطر سپرده می شوند و به راحتی هجی می شوند. همچنین نباید نمونه دیگری از آن وجود داشته باشد. اگر از نام تجاری مشابه دیگران استفاده کنید، ممکن است از لحاظ قانونی به مشکل بربخورید. و یادتان باشد که نام تجاری شما حاوی هویت کسب و کار شما است و نباید از دیگران کپی شده باشد.

دامنه منتخب خود را متناسب با نام های موجود در شبکه های اجتماعی بخرید

سایت های زیادی برای خرید نام دامنه وجود دارد، بنابراین توصیه می کنیم که تا زمانی که بهترین قیمت را پیدا نکردید، دامنه را نخرید. همچنین باید مطمئن شوید که نام مورد نظر شما در هر شبکه اجتماعی که می خواهید در آن فعالیت کنید، وجود دارد. به همین خاطر بهتر است که هنگام انتخاب برند تجاری، بررسی کنید که علاوه بر دامنه، در شبکه های اجتماعی نیز موجود است یا خیر.

 

اخذ یک EIN

برای EIN ثبت نام کنید. که مخفف عبارت شماره شناسه کارفرما (Employer Identification Number) است. این شماره شناسه مالیاتی است که دولت برای طبقه بندی مشاغل و مالیات از آن استفاده می کند. داشتن EIN از اطلاعات شخصی شما نیز محافظت می کند.

 

واحد تجاری خود را انتخاب کنید

چند نوع موجودیت تجاری برای انتخاب وجود دارد:

 

• مالکیت انحصاری: این ساده ترین نوع واحد تجاری برای راه اندازی است، زیرا لازم نیست آن را در استان خود ثبت کنید. با این حال، شما باید از گزارش مالیات شخصی خود برای گزارش درآمد و زیان استفاده کنید و شخصاً مسئول هرگونه بدهی یا مشکلات حقوقی خواهید بود.

• شرکت با مسئولیت محدود: این نوع نهاد تجاری به شما امکان می دهد دارایی های شخصی خود را از مسئولیت تجاری تان جدا نگه دارید.

• شرکت: به این دلیل ممکن است بخواهید فروشگاه یا بوتیک خود را تحت عنوان یک شرکت راه اندازی کنید که امیدوارید در آینده بتوانید سهام آن را در بازار بورس عرضه کنید.

برای تصمیم گیری در مورد بهترین نهاد تجاری برای بوتیک خود ، با یک کارشناس مالیات یا وکیل تجاری مشورت کنید.

 

برای مجوزها و مدارک لازم درخواست دهید

مجوزها و مدارک مورد نیاز هر سازمان متفاوت خواهد بود. ممکن است به مجوز فروشنده تک یا مجوز عمده فروشی نیاز داشته باشید. گرفتن مجوز به این معنی است که شما می توانید یک تجارت قانونی داشته باشید و بعد از شروع کار به مشکلات مالیاتی و … برنمی خورید.

حساب بانکی و کارت اعتباری باز کنید

هنگامی که EIN خود را دریافت کردید و برای مجوزهای مورد نیاز ثبت نام کردید ، می توانید یک حساب بانکی تجاری باز کنید. در این مرحله ، ایده خوبی است که یک کارت اعتباری هم مخصوص تجارت خود باز کنید. صرف نظر از نهاد تجاری ای کسب و کارتان، به خاطر داشته باشید که جدا نگه داشتن هزینه های شخصی و شغلی همیشه کاری هوشمندانه است. همچنین زمان خوبی برای تصمیم گیری در مورد چگونگی پیگیری درآمد و هزینه های تان است؛ برنامه ای مانند Quickbooks می تواند در این مورد خیلی مفید عمل کند.

 

برای برند خود هویت ایجاد کنید و مشخصات مشتریان هدف خود را تعیین کنید

قبل از فروش، باید بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه می خواهند و چگونه باید برند خود را برای پاسخگویی به این نیازها طراحی کنید و بسازید. برای این کار می توانید در ابتدا به این سوالات پاسخ دهید:

• به چه کسانی قرار است کالا بفروشید؟

• مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند؟

• مشتریان شما به چه چیزهایی نیاز دارند؟

• در حال حاضر مشتریان شما از چه چیزی ناراضی هستند که شما قادر هستید آن را رفع کنید؟

• مخاطبان شما در حال حاضر از کجا خرید می کنند؟

انتخاب کردن افرادی که می خواهید به آن ها کالا بفروشید، به شما کمک می کند برند خود را به زیبایی و طوری ارائه دهید که برای مخاطبان جذاب باشد. هرچه بیشتر بفهمید مشتری های شما چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، برند تجاری تان از انسجام بیشتری برخوردار می شود. برای مشتری هدف خود شخصیت کاملی ایجاد کنید؛ حتی مواردی را که به نظر می رسد خارج از حیطه برند شما هستند، مشخص کنید. به عنوان مثال اگر جواهرات می فروشید، ممکن است تعجب کنید که حتی مهم است بدانید مشتری شما چه نوع غذایی را دوست دارد. اما وقتی شروع به انتخاب رنگ ها، فرم ها و تصاویر سبک زندگی می کنید، همه این ویژگی ها در انتخاب های شما موثر واقع می شوند و به مرحله عمل در می آیند.

(مقاله شخصیت مشتری، نحوه ایجاد آن و نحوه استفاده از آن در بازاریابی، نیز می تواند در این مورد به شما کمک کند. همچنین مقاله ایجاد هویت برند تجاری نیز ممکن است مفید باشد.)

 

محصولات خود را بخرید

روش های زیادی برای یافتن محصولاتی برای فروش وجود دارد. به عنوان مثال اگر قصد فروش لباس را دارید، می توانید در گوگل در مورد نمایشگاه های فروش لباس جستجو کنید. صدها فروشنده یا بیشتر در نمایشگاه ها و رویدادهای مد و فشن جمع می شوند و محصولات خود را به مدت یک یا چند روز به نمایش می گذارند.

خرید حضوری از بازار فروشندگان به این معنی است که می توانید جنس و کیفیت محصولات را آزمایش کنید و همچنین با فروشندگان رابطه برقرار کنید. سفارش محصولات بدون آزمایش شخصی یا داشتن تجربه خرید عمده بسیار خطرناک است. و هر کاری که می کنید، قبل از بررسی کیفیت محصولات، به هیچ وجه آن کالاها را سفارش ندهید.

گزینه های دیگری برای تامین محصولات نیز وجود دارد. می توانید برای ارتباط با صنعت‌گران به بازارهای محلی فروشندگان مراجعه کرده و بفهمید آیا محصولات شان را به صورت عمده نیز می فروشند یا خیر. از مغازه های عتیقه فروشی و کالاهای قدیمی دیدن کنید؛ این مغازه ها اغلب یک نوع از یک کالا دارند و شما می توانید آن را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید یا ممکن است ترجیح دهید محصولات خود را تولید کنید!

 

از محصولات خود عکس بگیرید

داشتن یک دوربین خوب – یا حداقل یک آیفون با کیفیت – ضروری است و اگر عکس ها را خودتان بگیرید، هزینه بسیار کمتری از استخدام عکاس دارد. از آنجا که در مرحله خلاقیت فرآیند راه اندازی فروشگاه آنلاین خود هستید، اگر تا به حال لوگوی برند خود را طراحی نکردید، زمان مناسبی نیز برای انجام این کار است؛ می توانید همه کارهای گرافیکی لازم را یک باره انجام دهید. هنگام گرفتن عکس از محصول، باید مطمئن شوید که عکس محصول شفاف و از جلو و در مرکز است. پس زمینه باید تمیز و مینیمالیستی باشد تا محصول جلوه کند.

همچنین از عکس های موجود در بازار که عکس هایی هستند که عمده فروشان برای نمایش محصولات شان به شما ارائه می دهند، استفاده نکنید. اگر این کار را کنید، عکس های تان مشابه با سایر مغازه هایی است که این محصولات را می فروشند و احتمال اینکه مشتری جای دیگری را برای خرید انتخاب کند، بیشتر می شود.

 

مرحله بعدی در راه اندازی بوتیک آنلاین: بستر فروش خود را انتخاب کنید

در بخش بعدی، به شما کمک می کنیم پلتفورمی را که می خواهید در آن محصولات خود را بفروشید، انتخاب کنید.

 

چگونه یک بوتیک آنلاین راه اندازی کنید: معرفی سه پلتفرم اصلی فروش

سه نوع اصلی بوتیک آنلاین وجود دارد که می توانید برای راه اندازی وب سایت خود از آن ها استفاده کنید:

1. فروشگاه شخصی خود را ایجاد کنید؛ برای این کار یا باید یک پلتفرم تجارت الکترونیکی اختصاصی داشته باشید یا یک وب سایت معمولی با یک پلاگین تجارت الکترونیک یا نوع دیگری از فروش.

2. از طریق شبکه های اجتماعی که ویژگی هایی برای فروش یکپارچه دارند، محصولات خود را بفروشید؛ فیس بوک و اینستاگرام، از انواع معمول و محبوب این نوع فروش هستند.

3. از بازاری مانند Etsy استفاده کنید که از قبل مخاطب داشته باشید.

نکاتی که هنگام انتخاب پلتفورم باید در نظر بگیرید

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نوع بوتیک آنلاین و بستر (های) مورد استفاده خود ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

• تم یا زمینه: آیا تم های رایگان و پولی برای انتخاب وجود دارد؟ ظاهر تم های ارائه شده مورد پسند شما هست؟ تم ظاهر فروشگاه شماست، پس مهم است که خوب به نظر برسد.

• لیست محصولات: آیا می توانید در این پلتفرم چندین محصول را با چند زیرمجموعه اضافه کنید؟ آیا می توانید به محصولات توصیف متنی، عکس و ویدئو اضافه کنید تا بیشتر به چشم بیایند؟

• سبد خرید: آیا فرآیند پرداخت وجه برای مشتریان آسان است؟ آیا جریان خرید تا پرداخت بدون هیچ مشکلی صورت می پذیرد؟

• پرداخت: آیا از نحوه تحویل کالا به مشتری، حساب های کاربری و پردازش پرداخت راضی هستید؟ و آیا می توانید چندین گزینه متفاوت برای پرداخت به مشتریان خود ارائه دهید؟

• گزینه های تحویل کالا: گزینه های حمل و نقل شما کدام است؟ کدام برای شما بهتر است و آیا از زمانی که تحویل کالا صورت می پذیرد و هزینه های ارائه شده راضی هستید؟ در مورد شیوه برخورد با مشتریانی که کالا را مرجوع می کنند نیز فکر کنید.

• بازاریابی: آیا برای بازاریابی در داخل پلتفرم گزینه هایی وجود دارد که بتوانید از آن ها استفاده کنید؟

• هدیه ها: آیا می توانید از طریق بستر انتخابی خود به مشتریان هدیه بدهید؟ آیا می توانید کد تخفیف درست کنید یا مثلاً یک مسابقه برای مشتریان وفادار خود ارائه دهید؟

اکنون اجازه دهید سه نوع مختلف پلتفرم را بیشتر بررسی کنیم:

1. چگونه بوتیک آنلاین را با یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی کنیم

سازندگان تجارت الکترونیکی ، مانند Shopify ، روشی آسان برای ساخت وب سایت های فروشگاهی ارائه می دهند. با این روش، شما برای راه اندازی فروشگاه معمولاً به هیچ تجربه کدگذاری یا طراحی گرافیکی نیاز ندارید. یک وب سایت ساز که به طور خاص برای ساخت فروشگاه های آنلاین طراحی شده است، تمام ویژگی های مورد نیاز شما را در نظر گرفته است. به عنوان مثال در Shopify و WooCommerce (که یک افزونه وردپرس است که می توانید از آن برای تبدیل سایت خود به یک فروشگاه استفاده کنید) تعداد زیادی ابزار وجود دارد که به شما این امکان را می دهند که فروشگاه خود را تا حدی که می خواهید قوی کنید. هنگام انتخاب یک سایت تجارت الکترونیکی، هرچه تعداد ابزارها بیشتر باشد، بهتر است. حداقل باید بتوانید روش تحویل کالا را انتخاب کنید، از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید و از عملکرد سایت و رفتار مشتری گزارش بگیرید.

فایده داشتن وب سایت شخصی این است که شما بر نحوه ظاهر و عملکرد همه چیز کنترل مناسبی دارید. اگر مهارت کدگذاری دارید، می توانید سایت خود را حتی بیشتر هم شخصی سازی کنید. به علاوه، بسیاری از این وب سایت سازها دوره های آزمایشی رایگان و حتی اشتراک رایگان دارند. با این حال، به یاد داشته باشید که برخی از نسخه های رایگان، معمولا تعداد محصولات یا امکان تغییر در نحوه ارائه محصولات را محدود می کنند.

2. چگونه با فروش محصول در شبکه های اجتماعی بوتیک آنلاین راه اندازی کنیم

بسیاری از بوتیک ها با فروش در شبکه های اجتماعی شروع به کار می کنند و اگر از قبل در این شبکه ها طرفداران زیادی داشته باشید، می تواند سریع ترین راه برای شروع کسب درآمد باشد. با این روش یا می توانید در خود پلتفرم شبکه های اجتماعی محصولات تان را بفروشید، مانند فیس بوک یا اینستاگرام، یا از طریق آن افراد را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید، مانند Pinterest. هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید، فرقی نمی کند؛ باید بدانید استفاده از شبکه های اجتماعی در جریان راه اندازی بوتیک آنلاین بسیار ارزان است و خیلی کارها است که می توانید در آن ها مجانی انجام دهید. هرچه پلتفرم اجتماعی بصری تر باشد، بهتر است. این بدان معناست که اینستاگرام و پینترست، مکان های بسیار خوبی برای نمایش محصولات شما هستند تا جایی مثل توییتر.

3. چگونه بوتیک آنلاین را با Etsy یا سایر بازارهای آنلاین راه اندازی کنیم

انتخاب یک بازار آنلاین مانند Etsy به نوعی ترکیبی از گزینه های 1 و 2 است که در بالا معرفی شدند. شما یک فروشگاه کامل مانند وب سایت دارید، اما در آن یک بخش اجتماعی داخلی و یک پایگاه مشتری اختصاصی وجود دارد. باید بدانید که بر بوتیک خود کنترل زیادی نخواهید داشت، مخصوصاً در مورد ظاهر و لایه های فروشگاه؛ اما استفاده از این پلتفرم این مزیت را دارد که به پایگاهی از مشتریان آماده خرید، دسترسی پیدا خواهید کرد.

حضور در Etsy یک مزیت دیگر هم دارد: شما می توانید با فروشندگان ارتباط برقرار کنید. فروشندگان زیادی در Etsy اقلام خود را به صورت عمده می فروشند، بنابراین نه تنها می توانید برخی از محصولات خود را در آنجا بفروشید، بلکه می توانید برای فروش در وب سایت خود، کالاهایی را نیز خریداری کنید.

 

چگونه بوتیک آنلاین راه اندازی کنیم: چه کاری نباید بکنید

قبل از اینکه این مطلب را به پایان برسانیم، بهتر است سریع در مورد دو مورد از کارهایی که هرگز نباید انجام دهید صحبت کنیم: کپی از یک بوتیک دیگر و قیمت گذاری بسیار کم محصولات.

ویژگی های بوتیک دیگری را کپی نکنید

می توانید از یک بوتیک الهام بگیرید و رابطه دوستانه ای با صاحبان آن برقرار کنید، اما نباید یک کپی تمام عیار از بوتیک آن ها ایجاد کنید. این کار نه تنها غیراخلاقی است، بلکه در دنیای تجارت هوشمندانه نیست؛ بهتر است در نظر داشته باشید که بهترین مشاغل چیز جدیدی را در بازار ارائه می دهند. شما نباید از استایل، وب سایت، کمپین های بازاریابی، عکس، متن، اصطلاحات، طرح لوگوی یک بوتیک دیگر کپی کنید.

 

برای اینکه مشتریان را به خرید محصول ترغیب کنید، قیمت های خیلی پایین ارائه ندهید

توصیه معمول برای قیمت گذاری برای فروش تک محصولات، حداقل 2.5 برابر قیمت عمده فروشی است. اگر محصولات خود را کمی بیش از قیمت عمده فروشی یا حتی 2 برابر آن قیمت بفروشید، کسب و کار شما به یک تجارت پایدار تبدیل نخواهد شد. فروش شما باید بتواند از خود شغل پشتیبانی کند، این بدان معنی است که باید بتوانید هزینه های لازم را پوشش دهید، تجارت خود را گسترش دهید و به کارمندان خود حقوق بپردازید در حالی که به خودتان هم حقوق می دهید. به علاوه، اگر به خاطر قیمت های خیلی پایین مشتری بگیرید، ممکن است کمی فروش داشته باشید، اما مشتریان شما قطعا وفادار نخواهند بود؛ چون فقط قیمت محصولات است که برای آن ها جذاب است، نه خود محصولات.

نکته های نهایی درباره راه اندازی بوتیک آنلاین

راه اندازی بوتیک شخصی می تواند مانند یک کار رویایی به نظر برسد. هر آنچه را که شما طراحی کرده و به فروش می رسانید، می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که دوست دارید، یعنی بازتاب کاملی از خودتان. اما یادتان باشد که هر چند این کار ممکن است خیلی امیدبخش و هیجان انگیز باشد، ولی لزوما کار آسانی نیست و شروع ، راه اندازی و رشد یک بوتیک آنلاین، فرآیند کوتاه و ساده ای نیست. امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم شیوه درست آغاز کار را به شما نشان داده باشیم.

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم