پرکردن محتوا با کلمات کلیدی نامناسب چیست، چرا این کار بد است و چطور می توانید از آن اجتناب کنید؟

بازاریابی

 

اینترنت نسبت به 20 سال پیش فضای کاملا متفاوتی به خود گرفته است. اگر روزهای GeoCities و Angelfire را به یاد داشته باشید ، احتمالاً خودتان شاهد عینی بوده اید که چقدر پر کردن بی هدف متن با کلمات کلیدی وحشتناک است و چرا باید از آن اجتناب شود. به همین ترتیب ، هر کسی که بین سال های 2008 و 2013 وقت خود را آنلاین گذرانده باشد، احتمالا دیده است که استفاده زیاد از کلمات کلیدی برای بالابردن رتبه محتوا چطور رواج یافت و بعد از مدتی محبوبیت خود را از دست داد، بدون اینکه واقعا برای کاربران اینترنت فایده ای داشته باشد. بنابراین بد نیست بدانیم که پر کردن متن از کلمات کلیدی به چه معناست؟ دانستن در مورد این موضوع کمک می کند که اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

پر کردن متن از کلید واژه دقیقا به چه معناست؟

اگر بخواهیم دقیق بگوییم، پر کردن متن از کلمات کلیدی یعنی اینکه به طرز نامناسبی هر اصطلاحی را که می خواهید برای آن رتبه خود را در سرچ بالا ببرید، در محتوای الکترونیکی خود وارد کنید؛ چه با متن هماهنگی داشته باشد و چه نداشته باشد.

در دوران قدیم اینترنت ، قبل از اینکه الگوریتم های جستجو به اندازه امروز هوشمند باشند، افراد می توانستند سیستم را با قرار دادن کلمات کلیدی بی ربط در پست های خود بازی دهند و برای موضوعاتی در سرچ بالا بیایند که ربطی به موضوع مورد نظر کاربر نداشت یا اگر هم ربط داشت خیلی ضعیف بود. در آن زمان گوگل و سایر موتورهای جستجو آنقدرها پیچیده نبودند که متوجه شوند سایتی که عنوان کرده است ما بهترین رشته فرنگی را می فروشیم، در واقع یک پیج تبلیغاتی دائم است و در حقیقت هیچ رشته فرنگی ای نمی فروشد.

از آن زمان ، گوگل و سایر موتورهای جستجو با در نظر گرفتن SEO معنایی و قصد کاربر از سرچ در ارزیابی سایت ها، بسیار هوشمندتر شده اند. با اینکه لازم است کلمات کلیدی را هدف قرار دهید (در غیر این صورت چطور کاربران یا ربات ها سایت شما را پیدا می کنند؟)، اما یادتان باشد این کار را هوشمندانه انجام دهید، نه از روی بی توجهی.

چرا پر کردن محتوا از کلمات کلیدی نامناسب به ضررتان است

از بعد فنی، استفاده از کلمات کلیدی بی ربط بد است، چون Google سایت شما را به خاطر آن جریمه می کند و سایت شما را در نتایج جستجو بالا نمی آورد. اگر بخواهیم بدترین حالت را در نظر بگیریم، باید بدانید که قرار گرفتن سایت در لیست سیاه Google و رتبه بندی نشدن آن به نوعی خیلی دردسر بزرگی است.

از طرف دیگر ، عامل تجربه کاربر (یعنی تجربه ای که کاربر در مورد وب سایت شما به دست می آورد)، دلیل اصلی برای پرنکردن محتوای سایت از کلمات کلیدی بی ربط است. خوانش پذیری و نیت کاربر از جستجو این روزها بسیار مهم است، زیرا شما برای جلب توجه خوانندگان باید با رقبای زیادی بجنگید. محتوای شما باید مختصر و مفید باشد و وقت کاربر را تلف نکند.

استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، وقت مخاطب را هدر می دهد. آنها برای جستجوی اطلاعات خاص به سایت شما آمده اند. پر کردن محتوا با کلمات کلیدی، این اطلاعات را مبهم می کند. شما با این کار انگار دارید اطلاعات را پشت دیواری از عبارات بی معنی و زائد پنهان می کنید. گاهی اوقات، وقتی تلاش می کنید کلمات را در یک پاراگراف جفت و جور کنید، بی معنی می شوند. اگر بازدیدکنندگان شما فقط با یک اسکن و چند بار بالا و پایین کردن محتوای سایت نتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، آن را ترک کرده و روی سایت بعدی کلیک می کنند.

مطمئناً شما امتیاز کلیک کاربران را دریافت کرده اید، اما تراز ترک کاربر (bounce rate) (مقیاسی برای اندازه گیری نرخ ترک وب سایت شما توسط کاربر بدون اینکه محتوایی را خوانده باشد) در سایت شما به طرز وحشتناکی بالا خواهد بود و آن شخص دیگر در هیچ مرحله ای مشتری سایت شما نخواهد شد.

چگونه می توانید از پرکردن محتوا با کلمات کلیدی نامناسب اجتناب کنید

علاوه بر به کار گیری بهترین روش های معمول برای بهینه سازی SEO سایت خود، می توانید چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید تا کارهای خود را از هر گونه کلمه کلیدی نامربوط خالی کنید و تا حد ممکن آن ها را شفاف و قابل رتبه بندی نگه دارید.

محتوای خوب و باکیفیتی ایجاد کنید

بهترین راهی که می توانید از این اشتباه در SEO جلوگیری کنید، نوشتن مطالبی است که افراد بخواهند آن ها را بخوانند. این کار به نوعی قانون شماره یک ایجاد محتوای اینترنتی است. علاوه بر این محتوایی ایجاد کنید که به سوالات افراد پاسخ دهد. اگر در حال جمع آوری مطلب در مورد «بهترین نودل ها» هستید، بدیهی است که باید ایده مطلب خود را به طور طبیعی در آن مطرح کنید. جملاتی مانند «نودل SuperNoodleXL یکی از بهترین نودل های موجود است که فقط برند NoodleXtreme توانسته از آن پیشی بگیرد»، هم شامل عبارت جستجوی کاربران می شود و هم محاوره ای است.

اگر محتوایی ایجاد کنید که کسی بخواهد آن را بخواند ، پر کردن آن با کلمات کلیدی اصلا کاری ندارد. به اصطلاحاتی فکر کنید که برای جستجو استفاده کرده اید و سپس به سایت هایی مراجعه کنید که مطالب بهتری در این مورد دارند. معمولاً این مطالب، مطالبی هستند که خیلی طبیعی سوال شما را پاسخ می دهند. شاید برخی از جزئیات هم در این مطالب توضیح داده شده باشد یا منابعی هم معرفی کرده اند. این کار باعث می شود که محتوا آنقدر کوتاه نباشد که شبیه تعریف اصطلاحات در لغت نامه به نظر برسد.

طوری مطلب را ننویسید که انگار هنوز سال 2008 است

صادقانه بگوییم این کار سخت تر از چیزی است که گاهی اوقات انتظار دارید. خوشبختانه، با کمک Yoast می توانید در بخش SEO خوب یا بد بودن عبارات کلیدی متن خود را در سه مقیاس سبز-نارنجی-قرمز مشاهده کنید و آن ها را اصلاح نمایید.

در حالی که همه گزینه های بالا باید برای SEO محتوای الکترونیکی در نظر گرفته شوند،گزینه “keyphrase distribution” و “keyphrase density” مختص استفاده از کلمات کلیدی در متن هستند.

تراکم عبارت کلیدی (keyphrase density) تعداد دفعات استفاده از یک کلمه کلیدی خاص در محتوای شما است. اگر در استفاده از آن زیاده روی کنید، در این بخش مشخص می شود. به خاطر داشته باشید که Yoast به صورت پویا از روی طول پست شما مشخص می کند که تعداد کلمات کلیدی متن تان مناسب است یا خیر. بنابراین ممکن است به شما برای استفاده بیش از حد در یک مقاله 400 کلمه ای ایراد گرفته شود، در صورتی که همان تعداد کلمات کلیدی برای یک مقاله 1200 کلمه ای استاندارد باشد. همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید ، 10 کلمه کلیدی برای یک پست 600 کلمه ای مناسب در نظر گرفته شده است؛ یعنی هر چند جمله یک بار کلمه کلیدی تکرار شده است، نه اینکه در هر جمله یک بار آمده باشد.

گزینه «توزیع عبارت کلیدی» (keyphrase distribution)به شما نشان می دهد که باید کلمات کلیدی را در کل متن پخش کنید تا خواندن آن راحت تر شود. یا اینکه به شما می گوید که اجازه ندارید یک قسمت از پست را در مورد یک موضوع پر از کلمات کلیدی کنید و در قسمت دیگری از همان متن در مورد موضوعی کاملا متفاوت صحبت کنید. خوانندگان به دنبال اطلاعات هستند، در حالی که موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی هستند؛ ولی از نظر معنایی شما باید برای انسان ها بنویسید، یعنی اینکه کلمه کلیدی خاص خود را در کل پست خود پخش کنید. این کار باز هم به این دلیل انجام می شود شما باید محتوایی بنویسید که افراد مایل به خواندن آن هستند.

ختم کلام

با اینکه می توان به راحتی از پر کردن محتوا با کلمات کلیدی نامناسب اجتناب کرد، باز هم خیلی از سایت ها آن را رعایت نمی کنند. این کار نه تنها در نتایج جستجو ، بلکه در بخش جذب مخاطب نیز مانع پیشرفت سایت ها می شود. از افزونه هایی مانند Yoast استفاده کنید و همیشه در نظر داشته باشید که کارهایتان توسط افراد واقعی خوانده می شود. این دو مورد می توانند دیدگاه اینترنت را در مورد محتوای شما تغییر دهد؛ هم از نظر کاربران واقعی و هم از نظر ربات هایی گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت شما ارسال می کنند.

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم