راهنمای سئو: کلمات کلیدی Long-tail دقیقا چه کلماتی هستند؟

بازاریابی

 

فرقی ندارد که از چه پلاگین یا سرویس سئویی استفاده کنید، همیشه نیاز پیدا می کنید که دنبال “کلمات کلیدی” یا “عبارات کلیدی” بگردید. به طور کلی عبارات کلیدی، 1 تا 3 کلمه هستند که با آن ها می توانید در موتورهای جستجویی مثل گوگل رتبه بگیرید. برای مثال وقتی شخصی کلمه ای مانند «تمرین» را در قسمت سرچ گوگل تایپ می کند، شما انتظار دارید سایت تناسب اندام تان در نتایج جستجوی او نشان داده شود. با این وجود، این مثال فقط یک کلمه کلیدی منفرد است و شما می توانید با قرار دادن کلمات کلیدی دنباله دار در پست یا صفحات سایت خود، که مخاطبان ثانویه و ثالث را جذب خواهد کرد، بازدید بیشتر و تعامل بیشتر بگیرید و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری خود را نیز افزایش دهید.

تعریف کلمات کلیدی دنباله دار چیست؟

اصطلاح دنباله دار از کتاب دنباله دار کریس اندرسون آمده است. در این کتاب، او بحث می کند که شرکت های تجاری می توانند با تمرکز بر فروش تعداد کمتری از انواع زیادی محصولات، در مقابل فروش زیادی از محصولات محدود، درآمد خود را افزایش دهند. این مفهوم توسط صنعت سئو نیز به کار گرفته شده است؛ به این معنی که سایت ها می توانند با تمرکز روی دنبله نمودار کلمات کلیدی ، بازدید و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری بیشتری داشته باشند.

 

 

بسیاری از اوقات در سئو، کلمات کلیدی دنباله دار بسیار خاص تر از عبارت کلیدی اصلی هستند. به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی اصلی شما تمرین باشد ، نمونه کلمه کلیدی طولانی آن می تواند 30 دقیقه تمرین یا شاید نحوه تمرین با وزنه باشد. شاید این کلمات کلیدی طویل به طور منفرد جستجوهای کمتری دریافت کنند، اما این پتانسیل را دارند که سرجمع به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند.

برای اینکه نقش کلمات کلیدی دنباله دار را بهتر درک کنید، نمایش اژدهای چینی مثال خوبی است. کلمه کلیدی اصلی وبلاگ یا مطلب شما سر اژدها را تشکیل می دهند. کلمات کلیدی دیگری که با آن پست مورد هدف قرار می دهید، بدن و دم بلند اژدها هستند. در حالی که بیشتر افراد به سر اژدها نگاه می کنند (یعنی جستجوهایی که بیشترین حجم را می گیرند) ، افراد دیگری هم هستند که توجه خود را به دم آن معطوف می کنند.

مزایای کلمات کلیدی بلند

این کلمات کلیدی همگام با کلیدی اصلی و عمومی مطلب شما کار می کنند. سایت شما خود دارای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاصی است که تمایل دارید برای آن در موتور جستجو رتبه بگیرید. چه عبارت تناسب اندام برای شما مخاطب اصلی را جذب کند، چه عبارت توسعه وردپرس یا هر چیز دیگری، این کلمات کلیدی دنباله دار هستند که مخاطبان متنوع تر ولی در تعداد کمتر برای سایت شما به ارمغان می آورند.

از آنجا که کلمات کلیدی طولانی خاص ترند، حجم سرچ آن ها کمتر می شود؛ ولی نگران نباشید چون که این مسئله نتیجه خوبی دارد. گرچه برای این مدل کلمات کلیدی ترافیک کمتری ایجاد می شود، رقابت برای رتبه گرفتن برای آن ها نیز کمتر است و در نتیجه شما می توانید راحت تر رتبه خود را در سرچ بالا ببرید؛ یعنی می توانید کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی را با هزینه بسیار کمتری نسبت به کلمه کلیدی اصلی خود هدف قرار دهید.

در بسیاری از موارد ، کلمات کلیدی بلند برای جلب مخاطبانی خاص تر طراحی شده اند، مانند کتاب های کمیک دهه 1970 به جای کتاب های کمیک یا رمان های گرافیکی. این نوع جستجوها ممکن است دقیقا همان چیزی نباشد که موضوع اصلی محتوای سایت شما است؛ اما از آنجا که به موضوع اصلی سایت تان ربط دارند، به احتمال زیاد باعث می شود آن دسته از کاربران خاص که از طریق کلمه کلیدی دنباله دار وارد سایت شما شده اند، باقی سایت شما را هم بگردند و با آن بیشتر آشنا شوند.

یا ممکن است کلمات کلیدی دنباله دار مشتریانی را به خود جلب کند که دقیقاً می دانند چه می خواهند و اگر سایت درست را پیدا کنند یک راست روی خرید کالا یا عضویت مادام العمر دیوی فارسی کلیک می کنند. اگر کسی این عبارت جستجوی خاص را جستجو کند، به طور قطعی می توان او را به یک مشتری برای سایت تبدیل کرد؛ ولی این قطعیت در مورد کسی که دیوی فارسی را جستجو کرده است وجود ندارد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی به عنوان مکمل کلمات کلیدی اصلی

با وجود همه توضیحاتی که در بالا داده شد، باید توجه داشته باشید که اگر می خواهید سئو مطالب خود را بر حسب کلمات کلیدی طویل بهینه کنید، باید طوری باشد که موضوع کلیدی متن مورد نظر را تکمیل کند. برای نمونه اگر فرض کنیم می خواهید پستی در مورد میزبانی وردپرس بنویسید و برای آن رتبه بگیرید، طرح کلی پست می تواند شامل مروری بر انواع میزبانی های موجود، لیست کلی برترین شرکت ها و سپس بررسی چند گزینه اصلی به صورت عمیق تر باشد. این بخش نهایی، یعنی بررسی عمیق تر چند مورد اصلی، همان قسمتی است که باید کلمات کلیدی دنباله دار را شامل شود.

فرض کنید مثلا شما برای موضوع میزبانی وردپرس در گوگل رتبه 34 را دارید. رقابت بر سر این کلمه کلیدی بسیار شدید است. با این حال ، ممکن است برای عبارات کلیدی طولانی تری مثل میزبانی وردپرس SiteGround یا میزبانی وردپرس Flywheel رتبه بالاتری داشته باشید. و اگر در مطلب خود مورد مشخصات سیستم عامل ها بحث کنید، می توانید محتوا را برای این عبارت کلیدی طولانی بهینه سازی کنید. شاید عباراتی مانند مانند میزبانی دیوی فارسی با Flywheel ترافیک بیشتری برای مطلب شما بگیرد تا عبارت کلیدی اصلی ای مثل میزبانی وردپرس؛ زیرا افرادی وجود دارند که این عبارات را سرچ می کنند و شما می توانید در محتوای خود به آن بپردازید و خود را در میان رقبا متمایز سازید.

محتوای اصلی

اگر می خواهید محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی دنباله دار بهینه کنید، هسته اصلی موضوع مورد بحث در آن مطلب سنگ بنای کار شما است؛ مثلا پستی با عنوان راهنمای نهایی کدهای خطا در HTTP داریم که در آن مورد کدهای اصلی خطای HTTP ، اینکه دقیقا تعریف آن ها چیست و نحوه رفع آنها بحث خواهیم کرد. اما به دلیل ماهیت موضوع ، نمی توانیم جزئیات خاصی درباره راه حل های هر یک ارائه دهیم. بنابراین ما پست اصلی را به پست هایی مانند خطای HTTP 429 و نحوه رفع آن یا کدهای خطای HTTP 508 در وب سایت وردپرس لینک می دهیم. این دو عبارت کلیدی طولانی، کلمات کلیدی دنباله دار ما برای مطلب اصلی راهنمای نهایی کدهای خطای HTTP هستند. علاوه بر این، لینک مطلب اصلی نیز در دو محتوای مکمل (که به عنوان کلمات کلیدی طولانی از آن ها استفاده شد) قرار می گیرد و موتورهای جستجو و کاربران را به آن سوق می دهد.

رتبه بندی برای جستجوی صوتی

روش دیگر برای استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود، نوشتن محاوره ای است؛ یعنی طوری که اگر در دنیای واقعی کسی در مورد آن موضوع از شما سوال می پرسد، جواب می دهید. امروز کاربران بیشتر و بیشتر از طریق یک دستیار مجازی مانند الکسا ، سیری یا Google Home جستجو می کنند. برای بهینه سازی سایت خود بر اساس این مدل جستجوها ، می توانید از کلمات کلیدی طویل به شکل پرسش و پاسخ در مطالب خود استفاده کنید.

برای این کار می توانید از سرویس هایی مانند SEMRush استفاده کنید که حتی سوالات مرتبط به کلمه کلیدی اصلی شما پیدا می کند و شما می توانید آن را در مقاله ای که از قبل در سایت تان موجود است به عنوان به روز رسانی یا کلمات کلیدی طولانی وارد کنید تا محتوای اصلی تان را تکمیل کند.

 

 

از آنجا که قصد کاربر از جستجوی این نوع سوالات بسیار خاص است، می توانید محتوای خود را قالب بندی کنید تا مستقیماً به آنها پاسخ دهید. مطمئنا شما در پست خود سوال مثل چگونه می توانم فونت موجود در وردپرس را تغییر دهم یا نمی توانید یک پست کامل درباره آن تهیه کنید. شما می توانید در مطلب خود یک عنوان با سایز H2 داشته باشید که دقیقا عبارت چگونه فونت را در وردپرس تغییر دهید را در بر بگیرد و آن بخش می تواند توضیح بیشتر در مورد یک موضوع اصلی باشد (برای نمونه موضوع اصلی شما می تواند فونت های برتر سال ، چرا من باید این فونت ها را برای سایت خود انتخاب کنم و غیره باشد). گوگل آن را می بیند، معنای آن را درک می کند و بر اساس اطلاعات شما مطلب را رتبه بندی می کند ، حتی ممکن است به طور بالقوه حتی بخش ویژه ای را در صفحه اول جستجو به مطلب شما اختصاص دهد چون به سوال خاصی که کاربران اغلب می پرسند، پاسخ داده اید.

ختم کلام

کلمات کلیدی دنباله دار یا long-tail یکی از با ارزش ترین ابزارها در انبار مهمات سئوی شما است. اگرچه ممکن است تصور کنید بهتر است روی کلمات کلیدی ای تمرکز کنید که کاربران زیادی آن ها را جستجو می کنند، اما اغلب کلمات کلیدی خاص هستند که امکان بیشتری برای تبدیل کاربر به مخاطب وفادار را دارند. بنابراین همانطور که به محتوای سایت خود نگاه می کنید ، به دنبال روش هایی برای پاسخ به سوالات خاص خوانندگان خود باشید و اینکه چه عواملی می تواند توجه افرادی را جلب کند که تمایل دارند محصول ارائه شده توسط شما را بخرند. شاید باورش سخت باشد ولی یک کلمه کلیدی با حجم سرچ کم می تواند ترافیک بالایی برای محتوای شما ایجاد کند؛ پس بهتر است بهینه سازی سئو بر حسب کلمات کلیدی طولانی را شروع کنید.

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم