آیا در تجارت باید به احساسات غریزی خود اعتماد کنید؟

بازاریابی

 

وقتی صحبت از تجارت می شود ، اعتماد به غریزه چقدر مهم است؟ ایده اعتماد به غریزه در تجارت گهگاهی قوت می گیرد. اما سوال این است که آیا غریزه و دریافت شهودی در روند تصمیم گیری شما جایی دارد یا خیر؟

ایده احساس غریزی، پاسخ غریزی به افراد، مکان ها ، موقعیت ها و تصمیماتی است که برخی از مردم برای تصمیم گیری به آن اعتماد می کنند. احساسات غریزی را همیشه نمی توان توضیح داد، اما این واکنش ها اغلب ریشه احساسی دارند. بعضی اوقات ، این شهود توسط احساسات آگاهانه هدایت می شوند. در وقت های دیگر ، احساس غریزی ما به صورت خودکار توسط چیزی ایجاد می شود که ما اصلاً از آن آگاه نیستیم.

پیروی از غرایز گاهی اوقات می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. با این حال، نباید عامل تعیین کننده در تصمیمات روزمره تجاری شما باشد. بیایید نگاهی به دلیل آن بیاندازیم.

عواملی که “غریزه” ما را تحت تأثیر قرار می دهند

اگرچه احساس خوبی است که بتوانید مطمئن بگویید که به درک خود اعتماد کردید و در کاری موفق شدید، اما موفقیت به عوامل بیشتری بستگی دارد. تعدادی از عوامل وجود دارند که می توانند بر چیزی که ما به عنوان احساس غریزی خود تفسیر می کنیم، تاثیرگذار باشند، از جمله:

 

• حالت عاطفی ما

• استرس یا احساس استیصال

• پیچیدگی موضوع

• مدت زمانی که برای تصمیم گیری فرصت داریم

• امور مالی

• فشار شرکا، همکاران، کارمندان، مشتریان یا هر شخص دیگری که ارتباط تنگاتنگی با تجارت ما داشته باشد

وقتی با یک تصمیم دشوار یا پیچیده روبرو می شویم ، اغلب وسوسه می شویم که به غریزه خود تکیه کنیم. مشکلی که به ضرر ما باشد، باعث می شود به دنبال تسکین سریع باشیم. ممکن است با اعتماد به شهود و غریزه از ماهیت خسته کننده تجزیه و تحلیل داده ها و شواهد راحت شوید، اما این کار باعث می شود اقداماتی را از قلم بندازید که به شما کمک می کنند مطمئن تر تصمیم بگیرید.

دنبال کردن غریزه می تواند میانبری برای فرار از خستگی زیاد باشد، ولی ممکن است در طولانی مدت یا کوتاه مدت فوق العاده پرهزینه شود. تکیه بر غریزه قوی آسان تر از تکیه بر تجزیه و تحلیل اوضاع است و به عنوان صاحبان مشاغل ، همه ما به دنبال راه فراری هستیم تا بتوانیم از زیر چند کار هم که شده شانه خالی کنیم. با این حال، تصمیم گیری ضعیف بر اساس احساس غریزی باعث می شود در طولانی مدت کارهای غیرضروری برای تان ایجاد شود.

گاهی اوقات ، احساس شما می تواند واضح و مطمئن به نظر برسد. اما اگر اطلاعات حقیقی، تجربه، گزینه های مختلف و داده هایی برای سنجش آن نداشته باشید، به راحتی به بیراهه کشیده می شوید.

سوگیری ناخودآگاه خود را به صورت احساس غریزی نشان می دهد

علاوه بر این ، تعصبات ناخودآگاه در پاسخ خودکار ما به موقعیت ها، افراد و تصمیماتی که بر مشاغل ما تأثیر می گذارند، نقش مهمی دارند. تعصب ناخودآگاه، سوگیری ای است که بدون آنکه متوجه شویم، داریم و اغلب براساس تجربیات گذشته ما است. پیشینه و فرهنگ ما هم می تواند باعث تعصب شود یا آن را تحت تاثیر قرار دهد.

احساس غریزی به راحتی با تعصب ناخودآگاه اشتباه گرفته می شود؛ چون تعصب هم دقیقاً مانند احساس غریزی خودکار است و اغلب شدید است – حتی اگر ناخواسته چنین باشد. در نتیجه ، خیلی راحت تعصب با شهود قاطع یکی دانسته می شود.

سوگیری ناخودآگاه می تواند هنگام استخدام بر توانایی شما در تصمیم گیری صحیح تأثیر بگذارد. این تعصبات ممکن است باعث شود از مشارکت با افراد مهمی محروم شوید. همچنین موجب می شود از فرصت های زیادی برای موفقیت غافل شوید. اگر بخواهید غریزه خود را دنبال کنید و متوجه سوگیری خود نباشید، امکان این که ارتباطات و درآمدهای مهم خود را از دست بدهید، خیلی بالا می رود.

داده ها و تجزیه و تحلیل ها می توانند غریزه را تأیید یا رد کنند

غرایز خوب را می توان با داده ها ، تجزیه و تحلیل و شواهد قوی اثبات یا رد کرد. اگر با تصمیم بزرگ تجاری روبرو هستید، همیشه باید بدون توجه به غریزه تان، حقایق و ارقام را بررسی کنید. اگر غریزه تان درست بگوید، داده ها آن را تایید خواهند کرد. و اگر اشتباه می کنید ، داده ها و اطلاعاتی برای تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی خواهید داشت.

وقتی احساس غریزی قوی ای در مورد یک تصمیم تجاری دارید ، مکث کنید و داده ها را بررسی کنید. سوالاتی بپرسید. با استادانی مشورت کنید که صرفا بر اساس تجربه شخصی خود توصیه می کنند. در مورد مشاغل دیگری که با تصمیمات مشابهی روبرو شده اند، مطالعه کنید. شواهد مربوط به تجربیات گذشته خود را ارزیابی کنید و گزینه های خود را با دقت بررسی نمایید.

چه زمانی باید به غریزه خود اعتماد کنید

مواقعی در تجارت وجود دارد که اعتماد به غریزه می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند و این زمانی اتفاق می افتد که شما موقعیت را براساس شواهد و اطلاعات با دقت بررسی کرده باشید. ابتدا به منطق و دلیل خود اعتماد کنید و سپس به غریزه تان گوش دهید.

لازم نیست که احساس غریزی تان تصمیم گیرنده نهایی در کسب و کار شما باشد. در واقع ، به هیچ وجه نباید تصمیم خود را بر اساس آن بگیرید. غریزه به جای اینکه به شما بگوید چه تصمیمی بگیرید، می تواند کمک کند اطلاعات بیشتری پیدا کنید تا بهتر عمل کنید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید احساس غریزی خود را برای جستجوی عمیق تر تقویت کنید:

• در طول فرایند استخدام ، شما یک کاندیدای خیلی مناسب را انتخاب کرده اید که نمونه کارهای عالی دارد و به نظر می رسد بتواند در کار خوب عمل کند. شما آماده استخدام او هستید، اما حس می کنید چیزی درست نیست. یکی از سوال های مصاحبه ذهن شما را مشغول کرده است، اما مطمئن نیستید چرا. جدای از این همه چیز روی کاغذ عالی است. به جای استخدام فرد فقط بر اساس داده ها، به غریزه خود اعتماد کنید و یک مصاحبه دوم ترتیب دهید تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. مکالمه دوم شما احتمالا تأیید می کند که فرد مناسب این شغل نیست و احساس شما درست بوده است.

• استراتژی بازاریابی که برای مشتری خود طراحی کرده اید، عملکرد خوبی نداشته است و شما برای موفق شدن آن هر آنچه که می توانستید بر اساس تجزیه و تحلیل انجام داده اید. احتمال می دهید که راه اندازی پیام کمپین می تواند مخاطب را افزایش دهد، اما تحقیقات و داده های اولیه مشتری در مورد بازار، باعث شده است به سمت تاکتیکی بروید که هم اکنون استفاده می کنید. حتی اگر می خواهید طبق غریزه خود عمل کنید و پیام رسانی کنید، باید اطلاعات بیشتری از مخاطبان مشتری خود جمع کنید. تغییر مسیر بدون تحقیق در مورد ایده جدید می تواند هزینه و وقت شما و مشتری تان را تلف کند. بنابراین به جای این کار ابتدا از مخاطبان مشتری خود نظرسنجی کنید و قبل از راه اندازی پیام، غریزه خود را با تحقیق و آمارگیری تأیید نمایید.

• رقبای شما سرویس جدیدی را ارائه می دهند و به نظر می رسد موفقیت آمیز بوده است. احساس غریزی به شما می گوید که باید همان سرویس را برای مشتریان بالقوه ای که به شما مراجعه می کنند، ارائه دهید. اما وقتی در مورد آن بیشتر تحقیق می کنید، متوجه می شوید که این سرویس مدت هاست که جذابیت خود را برای بیشتر کارآفرینان از دست داده است. علاوه بر این ، داده ها و تجزیه و تحلیل های شما به شما می گویند که احتمالا مخاطبان از این سرویس استقبال نخواهند کرد. به جای افزودن سرویس به نمونه کارها ، تصمیم می گیرید از آن صرف نظر کنید.

ختم کلام

ایده پیروی از غریزه خیلی خوب به نظر می رسد و باعث می شود احساس خوبی هم داشته باشیم. این ایده یعنی شما قدرت تصمیم گیری ای دارید که بسیار فراتر از انسان های معمولی است. اما ، احساس غریزی می تواند شما را به مسیر اشتباه سوق دهد. در عوض باید تصمیمات شغلی خود را بر اساس داده های واقعی بگیرید. در بهترین حالت، غریزه شما باید یک عامل راهنما باشد که باعث می شود بیشتر حقایق و شواهد ملموس را بررسی کنید.

عوامل زیادی از جمله معیشت شما و احتمالاً دیگران، به تجارت شما بستگی دارد. احساس غریزی خود را در جایگاه خود استفاده کنید و با تصمیمات تجاری مبتنی بر داده پیش بروید که به نفع شما، تیم شما و مشتریان تان خواهد بود.

 

منبع : الگانت تم

مطالب مرتبط را بررسی کنید

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

پرسوناها چه چیزهایی هستند؟ چطور ایجاد می شوند و در بازاریابی چگونه میتوان از انها استفاده کرد؟

  یکی از چالش‌های ایجاد یک استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی واکنش مشتریان بالقوه به محتوای شما است. اگر استراتژی شما نمی‌تواند با مخاطبین هدف تان برخورد کند ، تمام زمان ، انرژی و منابع مصرفی شما به هدر می‌رود ساخت پرسونا به شما در پیشگیری از این مشکل کمک می کند. در...

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

7 روش برای ایجاد صدای برند منسجم

  اگر در حال پیاده سازی یا ایجاد یک بیزینس هستید ، احتمالا ً با ایده صدای برند آشنا یید.صدای برند شما نحوه چگونگی به نظر رسیدن برند شما و احساسی ست که هنگام تعامل با مخاطبین در تمامی پلتفرم ها ایجاد می شود.در کنار طراحی بصری، صدای برند چیزی است که بیزینس شما را...

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

راهنمای ساده برای ایجاد استراتژی برند

  بدون داشتن استراتژی برند زمان بازاریابی ،داشتن هدفی روشن مشکل است. همچنین برای مشتریان دشوار است که هم ارزش های شما را بفهمند و هم پی ببرند که بیزینس شما چه چیزی برایشان دارد. اجرای یک استراتژی برند خوب ، مسیری روشن در برابر شما قرار می دهد و مشتریانتان نیز...

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این دامنه به همراه تمامی موارد مربوطه که شامل ایمیل های یاهو و گوگل، اکانتهای شبکه های اجتماعی و … به صورت یکجا به فروش میرسد برای قیمت پیشنهادی خود فقط به این شماره 09122656373 پیغام دهید و در صورت نزدیک بودن مبلغ پیشنهادی به مبلغ اصلی با شما تماس میگیریم